Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laiska hevonen esteillä

Lähettäjä: Noni 
Päivämäärä:   26.9.25 08:36:21

Ostin siis opetusmestariksi. Ainoa ongelma on se että syttyy vaan isoilla esteillä ja sillä tasolla millä itse ”hyppään” on tyyliin kavalettikorkeus. On hieman haaste saada pohkeesta eteen kun ei moottori syty mitenkään. Koeratsastuksessa oli tietenkin ihan toimiva myös matalalla (omistaja näytti isot esteet ja itse hyppäsin sen jälkeen). Pitäisikö vaan luovuttaa ja ostaa menevämpi hevonen? On siis ihan ok muuten mutta tuntuu että aikani menee vaan siinä että yritän saada eteen ja sitten vauhti loppuu….

Re: Laiska hevonen esteillä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.9.25 08:46:49

Älä luovuta vaan opettele ratsastamaan kyseistä hevosta. Ole itse nopeampi ja sähäkämpi jäämättä puristamaan ja ahdistelemaan. Viritä se hevonen äläkä odota että se itse innostuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.25 10:08:18

Opetusmestariksi ostit, anna sen siis nyt opettaa. Tuolla tasolla et tarvitse mitään ryöstelevää rakettia vaan rauhallisen ja turvallisen hevosen jonka kanssa voit nousta ylemmille tasoille sitten kun olet itse valmis.

Lähettäjä: Luy 
Päivämäärä:   26.9.25 10:19:15

Nopeat avut ja älä jää puristamaan ja kantamaan ja ns. varoiksi hoputtamaan. Tuntumaa vasten. Älä kinnaa, kun menee. Käsi hiljaa. No, helpommin sanottu kuin tehty ja onhan se tuskaisaa hypätä hevosella, jolla ei omaa imua esteille. Käytkö tunneilla, mitä opettaja sanoo?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.25 10:28:17

Hevonen on herkkä. Itse olet varovainen ja hidas. Tilannetta ei korjaa uusi hevonen. Koska vika on satulan päällä kohta tilanne on sama vaikka vaihtaisitkin hevosta. Laita kaikki rahat valmennukseen ja tilanne korjautuu ajan kanssa.

Jos taso on kavalettikorkeus oikea hevonen ei ole isojen luokkien hyppääjä lähtökohtaisesti. Hevosiin ei voi ostaa kasvunvaraa. Mutta kun tilanne on mikä on niin ei auta kuin harjoitella.

Lähettäjä: Nåjåå 
Päivämäärä:   26.9.25 11:08:11

Eikös tuo oo tavallaan hyvä, että ei syty niin paljoa pienissä korkeuksissa? Hurjemmalta kuulostaisi, jos se olisi raketti pienilläkin ja oma taso ei riitä kavallettia isommille. Tiedät että kun oma taso kehittyy korkeammalle, niin hevosellakin riittää vielä intoa ja kykyä tehdä isompia ratoja. Rauhassa työtä, hyvä jos olis asiallinen valmentaja tukemassa opettelua. Tavallaanhan olet nähnyt, että kun hevonen on ratsastettu ns oikein/läpi, se hyppää myös ne pienet hyvin. Vähän sama jos kokenut käy selässä, myös sileällä se hevonen on hetken sen tuntuinen mihin pitää omalla ratsastuksella pyrkiä. Aikaa ja malttia ja sitkeästi töitä, niin hyvä siitä tulee.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   26.9.25 11:12:16

Nauti! Itse tykkäisin hypätä pieniä esteitä, mutta sekin on toisen hevosen kanssa jäänyt kun muuttuu ihan raketiksi jo pelkistä puomeista. On toki muutenkin hyvin omalla moottorilla toimiva ja reipas, mutta ei ole kiva että pelkästä puomista, kavaletista ja pikkuristikostakin vetää kahdeksan jalkaa alle ja ja vauhtia kun hyppäisi jotain 150-rataa. Kun yrittää pidättää niin hermostuu, pomppii tasajalkaa ja tekee polttopuita. Todella taitavan ja rutinoituneen hyppääjän kanssa toimii hyvin, onneksi tälle on löytynyt oma ihminen siihenkin hommaan. Minä se en ole :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.