Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vessahätä kesken tunnin

Lähettäjä: Noloa? 
Päivämäärä:   24.9.25 13:42:57

Mulla ollut muutama vuosi taukoa ratsastuksesta oman sairauden takia ja nyt kovasti haluaisin palata satulaan. Ongelma on vain se, että nykyiset lääkkeet tekee pissahädän pidättämisestä välillä vaikeaa :Dd Kehtaako sieltä tunnilta lähteä vessaan keskenkaiken, jos tarve vaatii.. Onko muilla tälläistä ongelmaa, esim lääkkeiden ymv takia?

Re: Vessahätä kesken tunnin

Lähettäjä: aira 
Päivämäärä:   24.9.25 13:46:33

No ei ole noloa. Selität vaikka opelle ennen tuntia tilanteen

Lähettäjä: Maud 
Päivämäärä:   24.9.25 13:48:18

No etkö voi käydä juuri ennen tuntia ja olla juomatta liikaa nesteitä pari tuntia ennen?

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   24.9.25 14:06:12

Ei se noloa ole sinänsä, mutta onhan siinä se ongelma että jos kuset satulaan joka imee ne kuset niin se ei ole kauhean hyvä juttu :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.25 14:08:41

No on se niin noloa, että en mä ainakaan pysty. Joskus on tullut oltua ihan kuset housussa tunnilla ja tulipahan opittua, että 2h ennen tuntia en juo mitään. Varsinkaan kahvia!

Menkkojen aikaan kun pissattaa 24/7 laitan hevosen valmiiksi ja käyn viimeisenä vessassa.

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   24.9.25 14:18:35

Onkohan syytä käydä lääkärin juttusilla, jos et pysty pidättämään tuntia? Saat lähetteen vaikka fyssarille kumppaohjeita varten tai ainakin jatkotutkimuksiin, ei nimittäin ole normaalia, ettei tuon ikäinen joka kykenee ratsastamaan, ei kykene pidättämään sitä 60 min aikaa.

Ellet sitten ole tankannut juuri ennen tuntia hirveää määrää nestettä tms, mitä tuskin olet tehnyt, kun tiedät olevasi menossa ratsastamaan.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   24.9.25 14:20:47

Onhan se tylsää, muttei nyt ehkä noloa - tosin, opettajako sitä hevosta sen aikaa pitelee? Voi toimiakin, mutta juttelisin asiasta kyllä etukäteen, että näin voi käydä. (Ja tallia valitessa huomioisin sen, kuinka kaukana lähin vessa on! Itse ainakin tullut käytyä talleilla, jossa maneesilta tai kentältä voi olla ihan matkaa. Vessahädässä ei kiva, mutta sen lisäksi siihen kulkemiseen palaa aikaa...)

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   24.9.25 14:29:00

No välttäisin juomista pari tuntia ennen, kävisin vessassa juuri ennen tuntia ja lisäksi käyttäisin jotain Tenaa tms. vielä varmuudeksi. Yrittäisin sinnitellä tunnin läpi, mutta eiköhän opettaja pidä hevosta, jos tilanne on todella päällä.

Lähettäjä: Kirsi 
Päivämäärä:   24.9.25 14:35:26

Mä pissaan housuun jos tunnilla hätä

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   24.9.25 14:54:26

Minä kävin aina vessassa kun olin hevosen varustanut.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.9.25 16:29:41

Minä laittaisin aina tunnille vaipan varmuuden vuoksi, jos on pelko, että lirahtaa!

Lähettäjä: Ø 
Päivämäärä:   24.9.25 18:47:45

Noloa tai ei, mutta häiritsevää joka tapauksessa. Opettajan täytyy pysäyttää tunti ja sitten joko hälyttää joku pitämään hevosta kiinni muiden jatkaessa tehtäviä, pitää hevosta itse jolloin ei voi samaan tapaan keskittyä opettamiseen tai ratsastajan tulee viedä hevonen talliin jolloin auotaan porttia/ovea pariin otteeseen jne. Olen samoilla linjoilla kuin muutkin: tarvittaessa lääkäriin tai vähintäänkin omat varotoimenpiteet ettei tarvitse hypätä vessaan kesken tunnin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.