Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huonot kengittäjät

Lähettäjä: hehhuli 
Päivämäärä:   18.9.25 20:56:23

Aivan uskomatonta miten pk-seudulla voi olla oikeasti huonoja kengittäjiä. Oletteko törmänneet tähän samaan ilmiöön? Ollaan suomen kengitysseppä ammattilaisia ja kengityksen laatu aivan törkeää ja hevosen jalka alkaa oireilemaan.

Re: Huonot kengittäjät

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   18.9.25 20:58:03

Kyllä, törmätty samaan muuallakin Suomessa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.25 21:00:28

Juu, ja tästä voidaan vetää suora johtopäätös, että suomessa ei ole yhden yhtä hyvää kengittäjää. Pitää kengittää itse, niin tulee hyvä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   18.9.25 21:24:30

Eli itse on aina paras tässäkin asiassa. Minä minä minä ja minun maailman hienoin hevoseni. On niitä hyviä kengittäjiä kun vaan viitsii etsiä ja sitten pitää siitä kynsin hampain kiinni

Lähettäjä: Jude 
Päivämäärä:   18.9.25 21:57:22

No jos puhut siitä "huippufirmasta" niin sehän on ihan tunnettua miten pilaavat hevosten jalat. Haksahdin siihen pskafirmaan ja jälkiä korjailtiin pitkään. Eniten harmittaa hevosen puolesta, se siinä joutui kärsimään ja olemaan kipeä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.9.25 22:09:45

Ikävä kyllä on. Itse ostan vielä oluet omalleni ja annan 20€ tippiä. Koska tätä ennen näitä seppiä on nähty. Laji mitä kaikki ei opi koskaan.

Lähettäjä: Ei saisi 
Päivämäärä:   18.9.25 22:11:28

Niin no kun ei saisi kengitys maksaa mitään. Kauhistellaan jos työstä kehtaa pyytää enemmän kuin 50e ja sitten ihmetellään kun sillä rahalla saa vaan pskaa jälkeä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.25 22:29:50

Yksi kysymys, millä tiedolla, asian tuntemuksella ja minkä tahon antamilla arvioilla arvioitte kengittäjänne osaamista?

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   18.9.25 22:34:01

Valitettavasti näin on muuallakin Suomessa. Ammattiseppä ja ainakin paperilla kunnon koulutus, mutta hevosen kaviot ja jalat meni surkeaan kuntoon. Ja tästä ammattitaidosta on maksettu 180€ kerta. On todella kurjaa, ettei voi ammattilaiseen luottaa.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   18.9.25 22:37:26

Hmm: sillä tiedolla ja taidolla, että edellisen kengittäjän eläköityessä piti etsiä uusi, ja nyt on hevonen p*skana jaloistaan. Kuvista mm. näkee, että kavioluu on aivan väärässä kulmassa, ja minulla on sentään vertailukuvat puolentoista vuoden takaa. Harmittaa, että annoin kengittää niinkin pitkään ja uskoin, että hoitaa homman.

Päivämäärä:   18.9.25 22:40:15

Eli ne perusteet miksi kengitykset ovat olleet huonoja?

Kuka on ne arvioinut ja millä tiedolla, mikä kengityksissä on ollut syy ongelmiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.25 22:41:52

Ratsastajien ammatti taidoista puhumattakaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.25 22:43:09

Luuleeko hmm että ihmiset ei osaa etsiä tietoa tai lukea tai katsoa tai tuntea vaikka omassa perseessään että hevosessa on jotain vialla? Jotkut pasireimatko on ainoita jotka voivat ymmärtää ja arvioida kengityksiä?

Päivämäärä:   18.9.25 22:44:13

Niinpä, tsemppiä sulle, sulla on perusteet.

Eläköityneenä seppänä olen kyllä nähnyt hyviä uusia kengittäjiä entisillä asiakkaillani, ei se ehkä kuitenkaan kaikkiin osu.

Päivämäärä:   18.9.25 22:46:21

" Luuleeko hmm että ihmiset ei osaa etsiä tietoa tai lukea tai katsoa tai tuntea vaikka omassa perseessään että hevosessa on jotain vialla? "

En toki. Mutta se, että vika luetaan heti kengitykseen on kyseenalaista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.