Lähettäjä: ann
Päivämäärä: 16.9.25 18:28:43
Olen jo jonkin aikaa kärsinyt motivaation puutteesta ratsastuskoulun tunnilla, jolla käyn kerran viikkoon. Ongelmana on, että opettajani opetustyyli ei ole itselleni sopiva ja hänen ohjeensa tuntuvat jumiutuneet -80-luvulle muun muassa istunnan osalta. Hän opettaa ratsastamaan hyvin käsivoittoisesti eikä ymmärrä ihmiskehon toiminnasta tuon taivaallista. Olen sitoutunut ratsastamaan tuntipaikalla tämän kauden loppuun eikä vapaita paikkoja itselleni sopivilla muilla tunneilla ole.
Tähän mennessä olen koittanut hokea itselleni, että kun opettaja sanoo asiasta x, käännän sen mielessäni toisten opettajien tunneilla havaittuun, itselleni toimivaan tapaan tehdä asian. Ratsastustuntejani paljon seurannut ystäväni on ollut tässä apuna ja kuvannut sekä kertonut, miltä ulospäin näyttää niillä hetkillä, kun opettaja esim. istuntaani korjaa. Aiemmin tämä tapa toimi ja sain onnistuneita tuntikokemuksia.
Nyt opettaja on kuitenkin muuttanut opetustaan kohdallani tiukempaan suuntaan ja vaatii entistä kovasanaisemmin minua tekemään hänen tahtomallaan tavalla. Tiedän, etten pysty neuvoja noudattamaan, sillä ne aiheuttavat mm. kipua selässäni ja jännittymistä, minkä seurauksena en ainakaan pärjää tunnilla yhtään paremmin. Olen asiasta maininnut opettajalle, mutta hän ei vaikuta ottavan asiaa vakavasti tai ymmärtävän minua. En jaksa inttää hänelle asiasta ja motivaationi käydä tunneilla on tämän vuoksi laskenut huomattavasti. En saa onnistumisen kokemuksia ja tunnen vaan hukkaavani aikaa ja rahaa. Kaksi viimeistä tuntia on päättynyt siihen, että pidättelen itkua, koska tunnen niin suurta turhautumista asiasta.
Miten toimisitte tässä tilanteessa? Onko muita vaihtoehtoja, kuin purra hammasta kauden loppuun? Olin ennen kautta ratsastanut jo hänen tunneillaan, mutta jostain syystä hän vaikuttaa muuttaneen tyyliä entistä ankarampaan suuntaan.
|