Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraajan orjana?

Lähettäjä: vuokraus 
Päivämäärä:   13.9.25 13:14:33

Meillä hevonen jolle etsin omatoimista vuokraajaa joka saa halutessaan käyttää hevosta treeneissä tai vaikka kilpailuissakin. Vuokraaja löytyi ja on pärjännyt hyvin. Olin tosi iloinen vuokraajasta mutta...Tänä kesänä alkanut tulla vaatimusta ties mistä. Ohjeistaa hevosen liikutuksia ja hoitoja. Mitä milloinkin jotta olisi sopivat liikutukset ja hoidot tehtynä hänen ratsastuksia ajatellen. Tämä ei pahinta vaan alkanut vaatimaan että minun oltava treeneissä ja kisoissa kuskaamassa/avustamassa häntä kun muuten ei treeneissä käyminen tai kisaaminen suju. (omalla miehellä tai muilla tutuilla harvoin mahdollista auttaa) Maksaa toki lähtömaksun ja trailerin vuokran muttei esim bensoja ja minulta menee koko päivä. Minulla ei tosiaan ole töiden ohessa aikaa ja jaksamista olla toisen avustajana. Etsin vuokraajan auttamaan arkea enkä itselleni lisätyötä. En vain pysty venymään mahdollistamaan toisen harrastusta eikä minulle ole väliä kisaako vai ei. Itsellä ei varaa harrastaa kilparatsastusta mutta annoin tosiaan toiselle vapaat kädet kilpailla jos haluaa. Harmittaa tämmöinen. Vuokran hinta muutenkin maltillinen hevosen tasoon nähden... Miten teillä muilla?

Re: Vuokraajan orjana?

Lähettäjä: ööh 
Päivämäärä:   13.9.25 13:19:41

Pyytäkööt hevoskuljetus palvelun. 10km päässä kisoissa käyminen maksaa meillä päin 350-450e 3-4h kerta kuskin kanssa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   13.9.25 13:20:08

Mikset juttele hänen kanssaan asiasta ja sano ettei ole sinulle OK?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.9.25 13:20:14

Mitä väliä millään tuolla on? Siinähän "vaatii". Sanot vaan että ei käy, en tule, ei ole aikaa. Ja liikutuksiin että kiitos ehdotuksesta, Polle liikkuu kuitenkin X ja Y mutta pidän ehdotuksesi mielessä. Jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.25 13:21:30

Käyttää hyväksi ja kokeilee rajoja

Päivämäärä:   13.9.25 13:26:27

Asiasta keskusteltu ja on edelleen sitä mieltä että minun on autettava. Tavallaan vähän kiristetty olo. Etsii uutta diiliä kun en veny.

Päivämäärä:   13.9.25 13:27:57

Annan tosiaan mennä sillä ei ole edes rahaa pitää häntä. Tosin käy vieläkin kun ei ole löytynyt uutta.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   13.9.25 13:37:37

Eihän siinä ole järkeä rahoittaa toisen kilpaharrastusta ja vielä groomin roolissa... :D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.9.25 14:11:08

Aloittaja ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa sätkynukkena olemisen. Itse olisin pistänyt vuokraajan jo pihalle..

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   13.9.25 14:17:01

Ilmoitat että kuljetuspalvelu onnistuu min vaikka 1e/km ja päiväraha. Eli ei ole ilmaista. Kasvata selkäranka

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   13.9.25 14:25:27

Joo, hintaa vaan lisää, jos pitää avustaa ja paapoa.

Ja anna mennä ja vaihtaa vuokraheppaa. Irtisano itse asap.

Lähettäjä: Mulla 
Päivämäärä:   13.9.25 14:59:34

Oli vähän sama tilanne ja päädyin melko nopesti irtisanomaan vuokraajan. Ei tuollaista tarvitse sietää. Sattuvatko muuten nimikirjaimet olemaan J.S?

Lähettäjä: tltlr 
Päivämäärä:   13.9.25 15:01:43

Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan ole noin tyhmä, että edes harkitsisi muuta kuin automaattista vastaamista vuokraajalle "Ei käy".

Jokainen sanoisi välittömästi, että tarvitsit vuokraajan helpottamaan arkea, et lisäämään arjen kuormaa. Ja kun lähtökohtana oli se, että hän saa omatoimisesti kilpailuttaa ja treenata hevosta, niin sehän tarkoittaa sitä, ettet sinä siihen aikaa ja rahaa kuluta. Miksi edes harkitset muuta kuin tuon kertaamista vuokraajalle?

Jos vuokraaja haluaa sinun toimivan hänen tavallaan, hän maksaa sinulle siitä. Kun sinä liikutat hevosta hänen toivomalla tavalla, se maksaa 50 e/päivä. Kun lähdet kuskiksi kisareissulle, se maksaa 100 e/päivä + 15 e/tunti arkena, lauantaina 20 e/tunti ja sunnuntaina 30 e/tunti. Nuo hinnat siis alkavalta tunnilta ja pohjamaksuna aina se satanen. Lisäksi bensat 2 e/km. Vuokraaja tarjoaa sinulle myös ruuat ja kahvit.

Käsket hänen hankkia oman vetoauton ja tarvittavan ajokortin niin ei enää kysele sinua kuskiksi. Apulaiseksi voi pyytää jonkun jolla on siihen aikaa ja jolle maksaa siitä.

Sano suoraan, että vuokraaminen loppuu tähän jos ei noudata sovittuja asioita, eli helpota sinun arkeasi hevosen omistajana. Menkööt muualle kiukuttelemaan, jos se ei hänelle passaa.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   13.9.25 15:42:19

"Nyt en pysty järjestämään töiltä/muulta elämältä aikaa tämänkertaiseen reissuun." Vastaat näin joka kerta. Eiköhän etsi pian jonkun toisen kyykytettävän.

Hevosmaailma on täynnä noita ihmisiä, mutta joukossa on hyviäkin tyyppejä. Toivottavasti löydät paremman.

Lähettäjä: EePee? 
Päivämäärä:   13.9.25 15:49:39

Onko aloittaja Etelä-Pohjanmaalla? Vuokraaja keski-ikäinen täti, jolla ollut oma hevonen/poni joskus nuorena, kun on asunut vielä kotona?

Kyseinen vuokraaja/liikuttaja on saanut porttikiellon aika monelle tallille. Useamman vuoden oli jollain tallilla, mutta on tässä kesän aikana potkittu sieltäkin pois ja etsii nyt uutta ratsastettavaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.25 15:52:46

Miksi et puhu vuokraajan kanssa tästä, vaan tulet tänne siitä kertomaan? Nyt oikeasti rohkeasti ottamaan asia esille, ettei sulla ole aikaa eikä rahaa häntä kuskata ja lasket hinnan niin, mihin kuuluu kisapäivänä sun aika, traileri, polttoaineet, auto ja kuskinaolo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.