Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosvakuutus 10-15t hevoselle?

Lähettäjä: kannattaako 
Päivämäärä:   10.9.25 14:10:30

No otsikossa kysymys jota hiljaa mielessäni olen pohtinut. Kannattaako vakuuttaa 10-15t€ hevonen henkivakuutuksella, ell kuluilla ja vastuuvak. Jos sinulla on sellainen niin missä yhtiössä, mihin hintaan ja mitä se korvaa jos hevosesi katkaisee jalkansa huomenna ja se joudutaan lopettamaan?

Meillä nyt vastuu ja suppea ell, käytännössä kumpikaan ei korvaa mitään ja hinta on 300/turpa/vuosi, silläkin rahalla jo tikkaisi muutaman haavan. Mutta entäs jos nuo juoksee aidasta läpi ja jäävät auton alle? korvataanko auto ja mahdolliset henkilövahingot, entäs hevonen???

Kunhan pohdin, toivottavasti herättää keskustelua puolesta ja vastaan

Re: Hevosvakuutus 10-15t hevoselle?

Lähettäjä: KE 
Päivämäärä:   10.9.25 15:10:59

Itsellä aikanaan oli noin 10t hevonen ja sillä hevosvakuutus (kattoi tapaturmaisen kuoleman ja sisälsi vastuuvakuutuksen) sekä hoitokuluvakuutus. Maksoi Pohjolassa noin 70 e kuukaudessa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   10.9.25 15:41:25

Mulla 10t hevonen, ei vakuutusta. Vakuutusrahat laitan vuosittain osinko-osakkeisiin, ja maksan niillä rahoilla, jos jotain tulee.

Lähettäjä: Nikku 
Päivämäärä:   10.9.25 15:57:00

Aina kannattaa olla vastuuvakuutus ainakin.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   10.9.25 16:55:34

Jos olisin ostanut hevosen lainalla, niin silloin ehkä pitäisin henkivakuutuksen voimassa.

Mitä vakuutuksiin yleisesti tulee, niin hevosen myyntiarvoa tärkeämpi kysymys on ehkä se, että kuinka kuralla taloutesi on jos joutuisit maksamaan yllättäen esim. 2000e eläinlääkärikuluja? Itse olen huono säästämään ns. pahan päivän varalle, joten mieluummin maksan vakuutusmaksua vähän joka kuussa kuin koitan pitää koko ajan useampaa tonnia sivussa vain hevosta varten. Hevoseen kun saa heittää satasia sinne tänne jo ihan normiarjessakin. Huonolla tuurilla esim. joku oksan tökkäisy silmään tulehduttaa silmän pitkäksi aikaa ja se on kallista lystiä se.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.