Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka monta starttia hevonen saa mennä kilpailu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.25 12:17:54

Kuinka monta starttia hevonen voi mennä kilpailussa? Mulle tulee yhden suomenpienhevosorin kuvia kokoajan somessa vastaan, ja sillä on kuninkaallisissa ratsastanut tuhottoman moni ratsastaja. Otetaanko hevosesta löysät ja vähän enemmän pois jotta voidaan sanoa että on kilpaileva jalostusori vai onko tää oikeasti nykypäivää että hevonen starttaa monta lähtöä eri ratsastajilla?

Kysyvä ei tieltä eksy, mä oon ymmärtänyt että nykypäivänä säästellään niitä hyviäkin kilpureita ja ne menee ehkä yhden kilpailuluokan /kisa.

Re: Kuinka monta starttia hevonen saa mennä kilpailu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 12:27:52

Max 2 luokkaa/päivä, eli voi 3pv kisoissa mennä jopa 6 luokkaa sääntöjen mukaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 12:45:31

Mun mielestä yksi luokka/kisa on aika vähän, ellei nyt ole sitten niin ettei siellä kisoissa ole muita luokkia. 2-4 luokkaa/3pvän kisat on musta aika normaali. Että kun nyt jonnekin menee niin kisaa.

Lähettäjä: hilla 
Päivämäärä:   9.9.25 13:33:38

Ja yllättäen tyämäkin tieto löytyy säännöistä.

Koulusäännöt "223. Hevonen Sama hevonen / poni saa tehdä korkeintaan kaksi suoritusta kilpailupäivänä. Aluekilpailujen Helppo B tai sitä alemmissa luokissa hevonen / poni voi osallistua samaan luokkaan kahdesti (eri ratsastaja). "

Estesäännöt "333 osallistumisopikeus

9. Hevonen
- Hevonen saa osallistua kuhunkin luokkaan vain kerran, mutta urheilija voi osallistua luokkaan useammalla kuin yhdellä hevosella, ellei säännöissä tai kutsussa ole rajoituksia.
- Sama hevonen/poni voi osallistua samaan luokkaan kahdella eri urheilijalla seura- ja aluekilpailuluokissa tasolla 100 cm tai sitä helpommissa luokissa. Tällöin hevonen ei voi kuitenkaan osallistua muihin luokkiin saman päivän aikana.
- Hevonen saa yhden päivän aikana osallistua enintään kahteen luokkaan. Sinä kalenterivuonna, jolloin hevonen täyttää 4 vuotta, se saa osallistua yhteen enintään 100 cm tasoiseen luokkaan per päivä 18 ajalla 1.1.–31.7. 1.8. alkaen 4-vuotias hevonen saa osallistua yhteen enintään 110 cm:n tasoiseen luokaan. "

Kenttäratsastus
"428.2 Avoimet luokat
Yksi hevonen saa osallistua samassa kilpailutapahtumassa/saman viikonlopun aikana vain yhteen kenttäratsastusluokkaan. On kuitenkin sallittua osallistua kahteen luokkaan, jos ainakin toinen niistä on pelkkä maastoratsastusluokka"

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   9.9.25 13:49:39

Eipä aloittajan mukaista ratsua löydy.

Päivämäärä:   9.9.25 13:57:17

Hilla, en itse kisaa niin en edes tiedä mistä etsiä :) kiitos.

Cc, ainakin kuusi luokkaa kolmella eri ratsastajalla mennyt kolmessa päivässä. Mun mielestä tuntuu paljolta, mutta voi olla että oon väärässä. :)

Päivämäärä:   9.9.25 13:59:39

., okei! Kiitos! Joo, tarkoitin siis että jos kilpailuja käydään esimerkikssi vain lauantaina niin tuntuu että moni menee vain yhden luokan. Siitä ehkä syntynyt itselleni illuusio, että se on aika normi että mennään vain yksi päivässä. :)

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   9.9.25 14:03:14

Mikä hevonen ?

Estepuolelta en ainakaan löytänyt.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   9.9.25 15:05:22

Esteillä yleistä mennä kaksi starttia per kisat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.25 15:17:39

kaksi starttia per päivä. Jos kisat on kolmipäiväiset niin 5-6 starttia yhteensä. Harvemmin kai tosin eri ratsastajien kanssa.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   9.9.25 18:18:46

Koulukisoissa normaalia mennä yksi startti ja tähän on syynä jo se, että luokat on ajallisesti tosi pitkiä niin helposti voisi tulla useampi tunti starttien väliin

Lähettäjä: Luna 
Päivämäärä:   9.9.25 18:23:33

Olen kisannut aamulla koulukisoissa 2 luokkaa ja iltapäivällä kaksi luokkaa koulussa. Kaksi eri kisapaikkaa.

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   9.9.25 19:46:36

Siis neljä luokkaa päivässä ei ole sallittu. Edes eri kisapaikoilla. Vain kaksi luokkaa per päivä samalla hevosella.
Jos eri hevonen niin sitten tietysti. Ratsastajalle ei tietääkseni ole rajoituksia.

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   9.9.25 19:48:01

Itseasiassa samassa kilpailussa ei taida olla mahdollista edes samalla hevosella enempää kuin 2 starttia pv. Taitaa Kipa hälyttää siinä lähtölistoja tehdessä viimeistään.

Lähettäjä: Xxxxxx 
Päivämäärä:   9.9.25 22:07:25

Kipa salettiin jo estää samalla hevosella liian useat lähdöt per päivä. Sitä en sit tiedä että osaako yhdistellä dataa jos Luna on ridannut neljä lähtöä kahdessa eri kisassa. Luna tosin taisi olla joku trolli. Ei kai kukaan hullu vedä neljää luokkaa verkkoineen ja lastaamisineen ja matkustamisineen per päivä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   9.9.25 22:08:08

Ennenhän tais olla sallittu säännöissä (joku porsaanreikä) että eri kisapaikoissa sai startata samana päivänä sen 2 starttia. Nykyisin ei tietääkseni saa enää startata kuin 2 starttia per päivä. Ihan sama missä kisaa ja mitä lajia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.