Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ulkomaille ratsastamaan?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   8.9.25 08:41:52

Nyt olisi ensimmäistä kertaa ikinä mahdollisuus lähteä ulkomailla käymään siten, että voisi toteuttaa haaveen myös ratsastuksesta vieraassa maassa. Toive olisi päästä kerran tai paristi käymään esimerkiksi osaavan kouluhevosen selässä. Mihin kannattaa siis suunnata kulkunsa? Saa ehdottaa maita ja talleja, ajankohta tulevan n.vuoden sisällä. Periaatteessa myös islanninhevosvaelluskin voisi olla yksi vaihtoehto. Majoitus ei tarvitse olla hevostilan yhteydessä, sillä reissulla on ajatuksena tehdä muutakin, kuin vain hevostella. Oletteko muuten vieneet kaikki ratsastusvarusteet aina Suomesta asti mukananne vai onko talleilla usein lainattavissa kypärää tmv?

Re: Ulkomaille ratsastamaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.25 08:53:08

jos haluaisin osaavan hevosen niin itse suuntaisin espanjaan tai portugaliin. mutta nämähän on makuasioita.

oma kypärä ainakin mukaan, riippuen muista matkaravaroista miten mahtuu mukaan niin ehkä hanskat ja saappaatkin.

tarkista etukäteen vähän paikan taustoja -> eettisyys.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.25 09:33:58

Mä olen ollut Horsexploren kautta hyvin kyseenalaisessa paikassa Portugalissa, ei auttanut paikkojen taustojen tutkiminen.. Oli oikeasti aivan karsea paikka mutta porukka tykkää kun pääsee tekemään temppuja mitä ei Suomessa koskaan pääse tekemään vaikka pomppisi kuin perunasäkki siellä selässä.. Jo tämä on itsessään todella epäreilua hevoselle. Ja edelleen myyvät sinne matkoja vaikka hevoset ei todellakaan voineet hyvin ja todisteita oli antaa. Gaslighttasivat vain minua mitä ihmeellisimmillä selityksillä. Tämä matkafirma ei myös julkaise tallien nimiä niin ei voi googletella itse etukäteen ja selvitellä paikan taustoja jollei jollain omalla salapoliisityöllä saa selvitettyä paikan nimeä.

Suosittelen kurkkaamaan brittiläisen In The Saddle valikoimaa, ne ainakin oikeasti poistaa kohteet jos asiakkaat sieltä löytää jotain valitettavaa tai epäeettistä (olivat tämänkin paikan poistaneet listoiltaan missä olin kun joku valitti).

Oon käynyt muutamallakin kouluratsastusreissulla Espanjassa ja Portugalissa mutta jotenkin tämä kokemus Portugalissa oli sellainen että lähti suurin into näihin reissuihin tulevaisuudessa… Ehkä joskus taas.

Päivämäärä:   8.9.25 09:34:46

Ja oma kypärä aina mukaan, mä olen ottanut sen käsimatkatavarana.
Et voi tietää kuinka monta kertaa jollain lainakypärällä on tiputtu ja missä paahteessa sitä on säilytetty.

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   8.9.25 14:08:48

Jos Islantiin meinaat tulla vaellukselle niin esim käytettyjä ratsastushanskoja ei saa lainkaan tuoda ja kaiken pitää olla desinfioitua

Päivämäärä:   8.9.25 17:53:12

Islantiin ei ehkä kannata kouluratsastuksen perässä matkustaa.

Noinhan se toki on desinfioinnin yms. suhteen, mutta ne paikat missä itse käväisin Islannissa ei tarkastaneet tätä asiaa mitenkään. :/ Eli vastuullisten turistien vastuulla leviääkö joku tauti, paikallisia ei niin tuntunut kiinnostavan.

Lähettäjä: Portugali 
Päivämäärä:   8.9.25 19:59:15

Onko jollain kokemusta Portossa olevasta portugalequestrian.com:sta? Suunnitelmissa on reissu kohteeseen.

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   8.9.25 20:04:24

. Islantiin ei ehkä kannata kouluratsastuksen perässä matkustaa
- Aloittaja mainitsi myös issikkavaelluksen oleva vaihtoehto. Meillä ainakin tarkistetaan. Tänne ei mitään tauteja haluta

Päivämäärä:   8.9.25 21:23:46

"Onko jollain kokemusta Portossa olevasta portugalequestrian.com:sta? Suunnitelmissa on reissu kohteeseen."

Yhdet tutut olleet tuolla, kai ihan OK paikka.

Päivämäärä:   8.9.25 21:26:56

"Onko jollain kokemusta Portossa olevasta portugalequestrian.com:sta? Suunnitelmissa on reissu kohteeseen."

Yhdet tutut olleet tuolla, kai ihan OK paikka.

Kandee varata niille suoraan, Horsexplore ottaa välistä ja ainut palvelu mitä niiltä saa on muka helppo maksu ulkomaille, muuta et juurikaan saa. Hölmöt käyttää jotain matkafirmaa.

Ulkomaille on nykyään todella helppo tehdä tilisiirto.. Itsekin maksanut suoraan Nordeasta portugalilaiselle tilille, ei mitään ongelmia.

Lähettäjä: l- 
Päivämäärä:   8.9.25 22:09:28

Portugal Equestrian on ok paikka, mutta ainakaan viime syksynä asiakaskäytössä ei ollut lusitanoja, osaavia ja luotettavia puoliverisiä kylläkin.

Päivämäärä:   8.9.25 22:18:41

Aijaa, no kyllä mun tutut meni ihan kaikki koulutunnit lusitanoilla.

Estetunnit mennään jollain pv.

Päivämäärä:   8.9.25 22:20:05

Toki riippuu varmaan ajankohdasta, jos ne on ottaneet jollekin viikolle liikaa ihmisiä niin kaikki ei saa lusitanoa..
Mutta ne mun tutut ainakin sai mennä kaikki koulutunnit lusitanoilla kun olivat lokakuussa siellä.

Lähettäjä: nb 
Päivämäärä:   9.9.25 00:25:10

Just EM kisoissa ollut suomalais-saksalainen Matilda Schmechel pitää talliaan Sevillan lähellä Espanjassa. Hän ottaa sinne tunneille ja kursseille myös ihan tätiratsastajia, majoitus pitää hoitaa itse esim Sevillasta, ja vuokrata auto tietty. Hänellä on parikymmentä PRE-hevosta siellä. Hän on superihana tyyppi joka puhuu lähes täydellistä suomea, vaikka saksa onkin äidin- tai oikeastaan isänkielensä. Äitinsähän on suomalainen.
Täältä löytyy
https://www.caballosdelaesperanza.com/en

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.