Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myyntivälittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.25 08:18:01

Hei! Etsin harraste/tätiratsua, hintaluokka 4 000-8 000 € (tässä varaa joustaa myös ylöspäin jonkin verran)

Etsin itselleni tervettä ja luotettavaa hevosta tai isoa ponia (säkäkorkeus noin 145+ cm) pitkäaikaiseksi harraste- ja valmennuskumppaniksi. Tavoitteeni on kehittää omaa ratsastustaitoani monipuolisesti. Olen valmis panostamaan hevoseen ja sen hyvinvointiin, ja haluan löytää sellaisen, jonka kanssa on ilo viettää aikaa.

Mitä etsin:
-Rauhallinen ja ystävällinen luonne
-Terve
-Monipuoliseen käyttöön sopiva. Haluaisin päästä valmentautumaan aktiivisesti, tekemään pitkiä maastoja ja osallistumaan muuhun rentoon ja kivaan puuhasteluun, kokeilla mahdollisesti kärryttelyä. Kilpakentät eivät ole mielessä, vaan keskityn ratsastajan ja hevosen välisen suhteen kehittämiseen.
-Ratsastettavuus: Etsin ratsua, joka on helppo ja miellyttävä ratsastaa ja jolla on hyvä työmoraali.
-Sukupuoli tai rotu ei ole ratkaiseva tekijä, kunhan muuten täyttää kriteerit. Mieluiten tamma.

Tietääkö joku/onko suositella kokeneita ja luotettavia myyntivälittäjiä ulkomailta tai suomesta, joihin kannattaisi olla yhteydessä ja antaa toimeksiantoa tällaiselle hevoselle tässä hintaluokassa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Re: Myyntivälittäjiä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   7.9.25 10:48:27

Budjetti supistaa paljon myyntivälittäjiä. Tolla budjettila katsoisin itse Suomen markkinoilla olevia sekä Ruotsista hästnet sivustolta miellyttäviä.

Päivämäärä:   7.9.25 10:59:33

Seuraisin ainakin Raken kautta liikkuvia hevosia, siellä usein myös noihin spekseihin sopivia

Lähettäjä: Vinki 
Päivämäärä:   7.9.25 11:03:29

Jos haluat oikeasti terveen, hyvin ratsastetun, normaalikäytöksisen, hyvin huilletun=takaa paremmin sen että kilometrejä myös jäljellä ja eikovin vanha n, niin budjetin pitää olla nykypäivänä jo n. 15te luokkaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.25 11:24:46

Budjetti ei täsmää toiveisiin. Edellinen jo sanoi että perusterve, hyväluonteinen ja miellyttävän ratsastettavuuden omaava hevonen maksaa 15te ja kaikkea siitä ylöspäin.

Päivämäärä:   7.9.25 11:37:08

Kyllä voi saada tuollakin ihan hyvän. Seuraa itse myynti-ilmoja ja laita puskaradio laulamaan, jos tunnet porukkaa

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   7.9.25 12:51:10

Terve tätiratsu ja sun budjetti ei kohtaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   7.9.25 13:02:43

No varmasti saa alle 15k tuollaisen hevosen, jolta ei vaadita mitään kisatuloksia.

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   7.9.25 13:16:04

Miellyttävä ratsastettavuus ja jolta voi täti oppia tarkoittaa kuitenkin ratsua joka kelpaisi pötköttelemään alue He A luokkia ja on koulutettu hyppäämään 70cm tehtäviä ja koulutettu kaikkeen liikenteeseen ja maastoilemaan myös yksin.
Noin hyvin koulutetun ratsu hinta on 10->ke

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   7.9.25 13:16:06

Hyvällä tuurilla voi varmaan 10t+välittäjän palkkio tuollaisen saada

Lähettäjä: Iii 
Päivämäärä:   7.9.25 13:17:42

Sinne kun lisätään täysin osaamattoman kärryttelyt niin ei kyllä löydy tuollaista satuhevosta.

Päivämäärä:   7.9.25 14:15:59

Tuohon hintaan saat korkeintaan lämpösen

Lähettäjä: Jessi 
Päivämäärä:   7.9.25 14:42:47

"Lähettäjä: Kisaaja
Päivämäärä: 7.9.25 13:16:04

Miellyttävä ratsastettavuus ja jolta voi täti oppia tarkoittaa kuitenkin ratsua joka kelpaisi pötköttelemään alue He A luokkia ja on koulutettu hyppäämään 70cm tehtäviä ja koulutettu kaikkeen liikenteeseen ja maastoilemaan myös yksin.
Noin hyvin koulutetun ratsu hinta on 10->ke"

Täysin samaa mieltä. Olen etsimässä omaa ekaa hevosta parhaillaan näin nelikymppisenä ja budjettini, jonka olen välittäjille ilmoittanut, on 12-15K€. Hevosen täytyy olla sekä hyvin koulutettu että luonteeltaan tasainen, joten tiedostan, että se kombo maksaa vaikka kyseessä olisi jo hieman vanhempikin ratsu enkä tähtää enää kisakentille.

Mitä tulee itse topan kysymykseen, ehkä HS Venture voisi välittäjistä olla sellainen, jolta tuon tyyppisiä tuossa hintaluokassa löytyy. FB:n esittelyryhmiä selaamalla saa myös hyvän käsityksen tarjonnasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.