Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä vetoautoksi? (1,5 hepan koppi)

Lähettäjä: fkfr 
Päivämäärä:   6.9.25 21:54:27

Tarve on vetää 1,5 hevosen koppia, eikä minulla ole vielä muuta ajokorttia kuin B. Hankin Be:n kyllä, kunhan ehdin ja tarvitsen sellaista. Kopin kokonaismassa 1300 kg. En halua mitään nuhapumppua. Koppiin tuleva hevonen on pieni ja sievä, ei siis tarvitse huolehtia siitä.

Selasin nettiautoa ja ainakin näitä näytti saavan kriteereillä neliveto, bensakone, automaattivaihteet, kokonaismassa max 2200 kg, jarrullinen vetomassa riittävä ja malliltaan sellainen, että takakonttiinkin mahtuu roinaa.

- Subaru outback
- Subaru forester
- Volkswagen tiguan
- Volkswagen T-roc
- BMW X1

Ja toki yksilöissä on eroa, eli esim. VW tiguaneja ja BMW X1 on myös yli 2200 kg km:lla, mutta pysytään nyt yksilöissä, joissa km jää alle 2200 kg.

Onko joku noista tosi hyvä tai tosi huono? Suositteletko jotain muuta vetoautoksi. Mikä ja miksi?

Re: Mikä vetoautoksi? (1,5 hepan koppi)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.9.25 22:21:28

Mulla Tiguan ja on hyvä sekä vetoon että muuhun. Mulla kyllä Tiguanin ja Iforin kokonaispaino menee yli 3500 eli pikku e tarvitaan.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   6.9.25 22:29:44

Volkswagen Passat diesel, neliveto, manuaali.

Lähettäjä: fkfr 
Päivämäärä:   6.9.25 22:34:26

Dieselissä olisi toki enemmän vääntöä, mutta kaikki sanoo, että ongelmia tulee kun pakkasmittari näyttää -30 astetta tai vähemmän. Eli bensakone, kiitos. Ja vasemman jalan vikojen takia en mielelläni manuaalivaihteista autoa aja enkä sitä siis osta, vaikka manuaalilla B-kortin ajoinkin 20 v sitten. Lisäksi minä katselen nyt autoja, joilla saa aikaan yhdistelmän, johon riittää B-kortti, kun kopin km on 1300 kg. Ja jos yhdistelmän km jää alle 4250 kg, niin ei tarvitse pikku-eetä, B/96 riittää. Mutta minulla tosiaan aikeissa ajaa ihan se Be joskus tulevaisuudessa.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   6.9.25 22:35:24

Subarun neliveto on ihan omaa luokkaansa muihin verrattuna ja muutenkin vakaa ja hyvä ajaa, BMW on myös hyvä ajaa ja takakontissa on mukavasti tilaa. T-roc on tiloiltaan aika pieni mutta kehotan käymään kokeilemassa muutamaa eri merkkiä ja mallia niin saat parhaan käsityksen mikä sopii juuri omaan käyttöön.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.25 22:59:14

kaikkihan noi on aika huonoja. Itse en ainakaan nelivetoa, automaattia ja vielä bensana ottaisi tuohon käyttöön

Lähettäjä: ie 
Päivämäärä:   6.9.25 23:56:05

Piste ei kuitenkaan kykene kertomaan aloittajalle että mikä sitten kannattaisi ostaa? Kriteerit kuitenkin näyttää olevan bensakone, automaatti ja neliveto. Joten luettelehan niitä parempia kuin aloittajan ehdottamat.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   7.9.25 11:14:51

Volkswagen Passat diesel, neliveto, automaatti.

Päivämäärä:   7.9.25 12:23:00

Itsellä käytössä diesel Passat, automaatti, etuveto. Toki vetäessä ajan manuaalipuolella.
Talvikelillä sitten isännän BMW käytössä.

Päivämäärä:   7.9.25 12:23:30

Jäipäs edellisestä viestistäni.
BMW siis neliveto.

Lähettäjä: Liak 
Päivämäärä:   7.9.25 12:26:22

Miksi vetäessä joku ajaa manuaalipuolella jos automaattiauto?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.25 12:30:28

Liak: koska se hyvin usein yrittää ajaa liian isolla vaihteella.

Kyllä minäkin suosittelen diesel-autoa. Ei ole pohjoisessa ollut kyllä niiden kanssa koskaan ongelmaa, en ymmärrä miksi olisi?

Lähettäjä: Ycyx 
Päivämäärä:   7.9.25 15:21:12

M:
Täällä Oulun korkeuksilla on kyllä dieseleitä hyytynyt, samoin kaverin kertomana Kokkolassa. En sitten pohjoisemmasta tiedä nykypäivänä. Kaveri vei lapsen päiväkotiin ja pääsi sen pihaan ongelmitta 30 asteen pakkasella, mutta päiväkodin pihasta ei diesel enää inahtanutkaan, joten soitti taksin että pääsi töihin. Ja ysärin lopulla Ivalossa ei kovin moni diesel-henkilöauto ollut liikenteessä kun oli ne 50 asteen pakkaset, kyllä ne vähät henkilöautot oli bensakoneita... En sen enempää ole dieseleihin perehtynyt, mutta eräs autokorjaamoyrittäjä naureskelee, että "siitä tietää että on talvi tullut kun dieseleitä tuodaan lavetilla pihaan ". Kuulemma joku jäätyy ja jotenkin ad blue siihen liittyy. Mutten ole itse autotietäjä niin en osaa enempää kertoa.

Lähettäjä: tltg 
Päivämäärä:   7.9.25 20:59:47

Ottaisin itse varmaankin neliveto subarun.

Päivämäärä:   7.9.25 22:42:12

"
Lähettäjä: ie
Päivämäärä: 6.9.25 23:56:05

Piste ei kuitenkaan kykene kertomaan aloittajalle että mikä sitten kannattaisi ostaa? Kriteerit kuitenkin näyttää olevan bensakone, automaatti ja neliveto. Joten luettelehan niitä parempia kuin aloittajan ehdottamat.
"

:DDD Jospa vaikka itse luettelisit niitä etkä keskittyisi muiden kirjoituksiin. Olipa yhtä turha täyttökommentti.

Päivämäärä:   7.9.25 23:01:40

Luehan piste oma kommenttisi muutaman kerran ääneen.

Jos minun kommenttini oli turha ja pelkkää täytettä, niin mikähän sinun kommenttisi sitten mahtoi olla? Todella Tärkeää ja Informatiivista Tekstiä aloittajalle, vai :DDDDD

Minä sentään kysyin aloittajan puolesta, että mitä autoja aloittajan kannattaisi haluamillaan kriteereillä katsoa. Mutta mitä sinä teit? Kirjoitit täysin turhan täytekommentin. Niinpä :DDDD

Päivämäärä:   7.9.25 23:46:54

Niin juuri, kopioit vain toistona aloittajan viestiä ja näsäviisastelit jollekin toiselle joka sanoi listattujen autojen olevan huonoja ja ”käskytit” luettelemaan hyviä. Mutta etpä sinäkään luetellut niitä hyviä, ainut pointtisi oli näsäviisastelu. Näin. Kaikki yhtä turhaa.

Päivämäärä:   8.9.25 00:42:59

En minä osaa luetella aloittajan kriteereihin sopivia hyviä autoja, kun itse ajan isommilla. Siksi pyysinkin sinua listaamaan ne sen sijaan, että vain haukut aloittajan kriteereitä ja ehdotuksia.

Hyödyllisempiä minun kommenttini ovat kuin sinun, kun et edelleenkään tuo omilla kommenteillasi tähän ketjuun mitään arvoa ;)

Aloittaja kertoi, miksi haluaa automaatin ja bensakoneen ja kukaan järkevä ei ota vetoautoksi muun kuin nelivedon. Jos et osaa lukea edes aloitusta, niin miksi tulet tänne kommentoimaan? Aika noloa, että syytät minua näsäviisastelusta, vaikka itse et täällä muuta teekään, kuin täytät ketjua näsävituilla kommenteillasi :D

Joten luettelehan nyt niitä hyviä autoja, jotka sopivat aloittajan kriteereihin, että saat edes yhden oman kommentin kirjoitettua, joka on tässä ketjussa muuta kuin turhaa täytettä :DDDDDD

Lähettäjä: teetu 
Päivämäärä:   8.9.25 00:53:53

Nimimerkki . taitaa olla se toisessa ketjussa jankannut downin syndroomainen... Ihan sama kirjoitustyyli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.