Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraajille kysymys

Lähettäjä: Peikonlehti 
Päivämäärä:   4.9.25 08:22:53

Miksi yhtäkkiä lopetat yhteydenpidon? Tai jos kyselet vuokrahevosesta ja sovitaan tutustumiskäynti, miksi et enää vastaakaan viesteihin? Ja jos on sovittu ratsastus, miksi oletkin edellisiltana 'sairaana' etkä tämän jälkeen enää ikinä vastaa viesteihin? Näin on nimittäin taas käynyt useamman vuokraajan kanssa enkä ymmärrä miksi. Hevonen ei ole ihmeellinen mutta sen ovat vuokraajaehdokkaat tienneetkin, kiltti kyllä ja en pyydä rahaakaan vastineeksi. Yleensä en ole ehtinyt ehdokkaita edes tapaamaan ja olen itse ihan nobody joka puskailee vaan kotona, joten en usko että kellään on minua henkilökohtaisestikaan mitään vastaan. Käykö muille näin vai vain minulle?

Re: Vuokraajille kysymys

Lähettäjä: Hämy 
Päivämäärä:   4.9.25 08:45:04

Kun ei tarvitse sitoutua niin ei sitouduta.
Huomannut samaa itsekin.
Varmaan pitäisi laittaa kuukausihinta, joka pitäisi vuokraajan maksaa etukäteen, ja poissaoloista ei rahaa palauteta, vaan sovitaan rästikerta.

Jospa sitten olisi enemmän motivaatiota käydä.

Lähettäjä: mårran 
Päivämäärä:   4.9.25 08:47:01

No mun vuokraajat on molemmat säntillisiä ja tulee aina silloin kun sovitaan. Käyvät myös tallilla hoitamassa hevosta jos mulle tullut joku este ja ovat siistejä, fiksuja ja hevosystävällisiä nuoria aikuisia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.25 09:18:34

”Miksi yhtäkkiä lopetat yhteydenpidon? Tai jos kyselet vuokrahevosesta ja sovitaan tutustumiskäynti, miksi et enää vastaakaan viesteihin? Ja jos on sovittu ratsastus, miksi oletkin edellisiltana 'sairaana' etkä tämän jälkeen enää ikinä vastaa viesteihin?”

En ole koskaan toiminut edellä kuvatuilla tavoilla.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.9.25 10:16:37

Ei nykyään viitsitä sitoutua mihinkään, kun aina voi ilmaantua jotain parempaa tekemistä ja sitten tulee fomo. Ghostaaminen on valitettavasti nykyajan ilmiö, kai siinä on jotain sellaista takana, että kun ei tarvitse kasvotusten asioida, niin ei ajatella sen keskustelukumppanin olevan ihan todellinen henkilö.

Päivämäärä:   4.9.25 10:31:24

Kyseessä on ilmainen ratsastus, ei vuokraaminen. Tämä todennäköisesti houkuttelee ihmisiä, joilla ei ole oikeastaan halua sitoutua tai edes tulla paikalle vaan tykkäävät haaveilla ajatuksesta että kävisivät ratsastamassa. Laita hommalle joku hinta. Se auttaa jo. Ja tosiaan nykyään pitää aina laittaa niin, että maksu kuukauden alussa ja sitten vasta käynnit.

Päivämäärä:   4.9.25 10:34:02

Tätä tapahtuu myös hevosten omistajien toimesta. Olen yrittänyt sopia koeratsastusta tai vuokrauskertoja, mutta ei saa minkäänlaista vastausta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.9.25 10:36:10

Mielikuvitusharrastajia. On kivaa viestitellä ja haaveilla, mutta todellisuudessa ei ole rahaa/aikaa/uskallusta/yms. Tai koko viestipersoona on ihan keksitty. On mainostettu että on harrastanut HeB-tasolla vuosia, mutta oikeasti ei ole käynyt kuin alkeiskurssin viisi vuotta sitten jne. Samaa näkee vaikka deittipalstoillakin. Kirjekavereita on saatavilla mutta tosielämään ei uskalleta siirtyä.

Lähettäjä: namu 
Päivämäärä:   4.9.25 10:44:40

Tämä on niin tuttua. Siellä sä turhaan odottelet sitä näkymätöntä viänästä. Ei tule, ei ilmoita. Tai sitten käy kerran ja sen jälkeen on alati sairaana. Yhdeltä kuoli sama äiti kahteen kertaan ja yksi ei päässyt, koska sauna paloi. Mutta suurin osa on tosiaan näitä bittiavaruuteen katoavia. Ainakin täällä varsinais-suomessa samat ihmiset hakevat vuokrahevosta vuosikausia. Yksikin haki vuokrahevosta tammikuussa, mutta kun piti tulla katsomaan hevosta, niin ilmoitti, että aloittaakin vuokrauksen vasta huhtikuussa. Minkähän vuoden huhtikuu mahtoi olla? Vielä ei ole ilmaantunut neitiä paikalle.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   4.9.25 11:06:48

Koskaan en ole perunut tuolla tavalla. Kerran kuitenkin oikeasti sairastuin niin pahasti, että jäin 2,5 vuoden vuodelepoon juuri kun olin aloittanut vuokrauksen. Minä kyllä infosin hevosen omistajaa että nyt ei näytäkään olevan mikään perusflunssa vaan jotain haastavampaa, mutta hevosen omistaja ei koskaan vastannut. Olen satavarma, ettei hän uskonut minun oikeasti sairastuneen.

Päivämäärä:   4.9.25 11:23:49

Veeraksen tauti onkin aika jännä että ihan 2,5 vuoden vuodelepo…

Päivämäärä:   4.9.25 11:27:10

Minä näin täydellisen vuokrahevosilmoituksen juuri, kun olin sairastunut koronaan. Kun olin muutaman viikon päästä terve, ilmoitus oli tietysti poistunut :D

Mutta ei tullut mieleenkään alkaa kyselemään vuokrahevosta "kunhan selviän koronasta ensin".

Lähettäjä: Kupu 
Päivämäärä:   4.9.25 11:46:18

No enpä ole tehnyt. Joskus tietysti sairastunut, mutta sitten perunut heti, kun tietää ettei sovittuna päivänä pääse. Tuskinpa täällä lusmut tulevat kertomaan miksi harrastavat tällaista :D

En kyllä tiedä miksi ... ei voinut kyselyä laittaa. Jos omistaja on niin pässi, ettei ymmärrä ihmisen voivan olla kipeä mutta silti tulossa, niin eipä jää sitten vuokraaja paljosta paitsi.

Päivämäärä:   4.9.25 11:49:55

No juuri siksi, että koronassa käy helposti niin, että joutuu viikko toisensa jälkeen sanomaan, että vieläkään ei henki kulje, ehkä ensi viikolla ja omistaja sitten arvuuttelee että olenko minä tällainen mielikuvitusharrastaja vai oikeasti kipeänä. Ja todellakin paikka oli sellainen, että kokeilijoita oli varmasti jonossa, tallille kun pääsi bussilla. Ilmoitus tosiaan poistui nopeasti.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.9.25 11:54:19

"En kyllä tiedä miksi ... ei voinut kyselyä laittaa. Jos omistaja on niin pässi, ettei ymmärrä ihmisen voivan olla kipeä mutta silti tulossa, niin eipä jää sitten vuokraaja paljosta paitsi."

Toki voi kyselyä laittaa, mutta jos on muitakin potentiaalisia ehdokkaita, niin ei se omistaja silloin jää odottelemaan, että milloinkahan se yksi sairastunut mahtaa olla ratsastuskunnossa (koska kuten tästäkin ketjusta voi päätellä, niin ei voi mitenkään tietää onko henkilö oikeasti sairas tai jos on, niin onko todella tulossa kokeilemaan vai kyseleekö huvikseen).

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.9.25 13:37:25

Maksu etukäteen.

Lähettäjä: Hn 
Päivämäärä:   4.9.25 15:17:07

Oon kerran ghostannut, mutta tosin jo ekan viestin jälkeen, kun hevosen omistajan nimi selkeni ja tiesin hevosen olevan tallilla jossa en halunnut alkaa käymään. En keksinyt mitään mukavaa tapaa sanoa "kiitti mutta ei kiitti". Tuli kans mieleen, että ehkä ghostaavat vuokraajat saivatkin kivemmalta kuulostavan tarjouksen kesken sopimusten, eivätkä kehdanneet sanoa?
Päivän sopimis vaiheessa useammin ghostasi omistajat kyllä.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   4.9.25 16:00:36

Kerran tein oharit parin sähköposti-viestin jälkeen ja päädyin samalle tallille eri hevosen vuokraajaksi, kun selvisi omistajan blogin perusteella, ettei hevosen hoidon suhteen arvot istu yksiin enkä jotenkin kehannut sanoa, että sori mutta pidät sun hevostas kuin roskaa mun silmään (paljon hyppäsi mm gramaaneilla jne). Samainen ihminen sitten jonkun aikaa hyppäs mun hevosella ja ei ne arvot edelleenkään kohtaa, joten vedin hevoseni estehommista pois.

Päivämäärä:   4.9.25 17:05:28

Vuokraaja ei saa olla sairaana, mutta omistaja saa olla sairas ja hälyyttää vuokraajan tuuraamaan.

Päivämäärä:   4.9.25 17:57:20

Tässä ei nyt mistään jo olemassa olevan vuokraajan satunnaisesta sairastumisesta puhuta. Aikuinen ihminen nyt aika harvoin sairastuu aivan yllättäen jatkuvalla syötöllä. Se on kyllä oikeasti ihan helppo erottaa, että onko se aina maanantaina vatsataudissa oleva ihminen oikeasti kipeä vai onko ihan muut syyt. Heppahommissa ja muutenkin elämässä.

Lähettäjä: dipsu 
Päivämäärä:   4.9.25 23:20:06

Jos mahdollista, kannattaa valita vuokraajaksi aikuinen, kunnollinen työssäkäyvä ihminen. Nää asiat selviää jo ensimmäisissä viesteissä.
Kauan olet ratsastanut?
Missä olet ratsastanut? Milloin viimeksi?
Minkä ikäinen olet?
Missä olet töissä?
Mä teen aina vuokraajan kanssa tarkan kirjallisen sopparin - yks juristi teki mulle aikoinaan. Sanon tämänkin jo puhelussa tai e-mail.

Jos vähänkin kuuluu epäröintiä niin väärä henkilö vuokraajaksi. Ja AINA koko kk etukäteen. Mulla on 350e/kk. Ja vuokrasuhde loppuu jos vuokranmaksu viivästyy, tämäkin lukee sopparissa.

Mulla on ollut vuokraajia jo 12 vuotta, aivan superhyviä, luotettavia, kunnollisia tyyppejä, hyviä ratsastajia. Viimeisin on käynyt jo 3 vuotta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.