Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi satuloista ei kerrota minkälaiseen

Lähettäjä: Jepjep 
Päivämäärä:   2.9.25 15:11:33

Selkään se menee? Monella sivustolla on merkitty vain leveys ja se siitä. Itse en ymmärrä näistä juuri mitään ja sitten kun kysyy lisätietoja niin saa kyllä selkoa mutta... Argh!

Re: Miksi satuloista ei kerrota minkälaiseen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.25 15:17:53

Koska se on ihan subjektiivista, mikä on kenenkin mielestä suora tai mikä vaan selkä. Ja sekin vaihtelee istuuko satula suorana pidettyyn selkään vai ei.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.25 15:20:24

Koska ihmisillä on ihan eri käsitys siitä, mikä on suora, taakse nouseva, kaareva, suorahko tai kaarevahko.
Liisan mielestä satula on ollut kaarevahkossa selässä, kun taas Pirjolla on sama satula isosäkäisessä suorassa taakse nousevassa selässä.

Niissä sanallisissa kuvailuissa ei vain ole järjen häivääkään. Leveyskäsityksetkin on hyvin erilaisia.

Tästä syystä suosin itse Hirnakkaa - siellä on tosi hyvät havainnollistavat kuvat satuloista "pötköllä" esitettynä. Vaikka olisin ostamassa satulaa jostain muualta, tarkistan aina ensin sattuisiko saman mallisesta satulasta olemaan kuvia Hirnakan galleriassa.

Lähettäjä: Jepjep 
Päivämäärä:   2.9.25 17:30:56

Miten nuita sitten lähdetään ostamaan? Sen leveyden perusteellako?

-Oman hevoseni selkä on kaareva, kuoppava, mutkalla joten helpottaisi huomattavasti jos lukisi valmiina jo suuntaa antavaa ettei tarvitsisi edes selata noita tikkusuoria satuloita :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.25 17:33:38

Lunttaa ensin nykyisen satulan tiedot ja katso sen runkoa, tutki hikijäljet ja katso satulaa enne ja jälkeen ratsastuksen. Siitä saa jo käsityksen, että missä kohtaa satula oikeasti selässä on ja mitä muutoksia siihen sitten haluaa.

Lähettäjä: Dvh 
Päivämäärä:   2.9.25 17:49:27

WoW:lla on mittausvehje, jolla saa sen selville. Ei toki voi yleistää muihin merkkeihin.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   2.9.25 20:00:55

"Itse en ymmärrä näistä juuri mitään"

No kenes vika se on? Joko alat itse opiskella tai asianmukaisesti maksat sovittajalle. Sitä varten he ovat kouluttautuneet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.