Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun harrastus tuo pelkkiä murheita.

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   1.9.25 16:52:53

Ensin ostan elämäni ensimmäisen hevosen, sen kanssa alkaa hyvin pian mennä huonosti ja klinikalla selviää että sillä on krooninen sairaus joka aiheuttaa kipua ja ennuste mihinkään käyttöön heikko. Monttuun.

Ostan 6kk myöhemmin toisen hevosen, käyn kahdesti koeratsastamassa ja teetän laajan ostotarkastuksen röntgenkuvineen. Kaikki kunnossa ja kaupat tulee. Sitten löydän itseni (taas) tilanteesta jossa hevonen on liikkumishaluton ja joku selkeästi vaivaa. Välillä tuntuu etten vaan jaksa. Vuoden sisään mennyt 20k tähän harrastukseen ja loppua ei näköjään näy.

Re: Kun harrastus tuo pelkkiä murheita.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   1.9.25 17:29:14

No ei se toinen välttämättä ole kuoppaan vielä menossa :) käytä klinikalla se ensin ja murehdi sitten. Kun on hevosen pääsääntöinen ratsastaja, sen saa äkkiä kipeäksi jos ei osaa kunnolla ylläpitää suoruutta. Ihan vaikka olisi valmentautunut säännöllisesti, olisi kengitetty hyvin ja varusteet olisi sopivat. Että pieni niveltulehdus jossain on helposti tulossa. Näihin aikoihin myös oireilevat helposti mahaansa heinän, kelien ja/tai hiekan takia.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   1.9.25 17:54:34

Samoin vääränlainen satula tai vääränlainen ruokinta voi muuttaa hevosta todella paljon.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.9.25 19:11:57

Tämä nyt valitettavasti kuuluu lajiin, tervettä hevosta kuin myös ihmistä ei ole olemassa. Ja hevosissa vielä se kun ne eivät osaa kertoa mistä kiikastaa.
Itse olen aina ajatellut kun ostan uuden hevosen, että olenko valmis heittämään takkaan sen hevosen ostosumman verran, koska seuraavana päivänä se voi olla jo kuollut. Anteeksi, olen huono lohduttaja, mutta tätä se on eläinten kanssa.
Siksi pitää nauttia joka ikinen hetki kun hevosystävät ovat terveitä

Lähettäjä: )) 
Päivämäärä:   1.9.25 19:13:44

Otan osaa, onhan tuossa nyt vähän kohtuuttomasti epäonnea lyhyessä ajassa :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.25 19:19:17

Jos vertaistukea haluat niin mulla vasta kolmas hevonen oli se jolla pystyi harrastamaan. Kymmenen vuotta meni noiden kahden ekan kanssa säätäessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.