Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Realistinen hinnankorotus

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   30.8.25 22:21:17

Kiva tallikaveri pitää hevostaan mun luona, tekee about puolet siivouksesta mutta tottakai illat, aamut ja päiväheinät on mun hommia koska teen kotona töitä ja talli pihassa. On kenttä, metsätarha, laidun yms siis maalaistalli. Vuokra nyt 250€ ja heinien hinta nousi 5%. Olen huomannut että tämän hevosen kanssa turpeen kulutus on noussut hieman eli sekin tekee ehkä jotain euroja kuussa. On pakko nostaa vuokraa, mutta mikä lienee kohtuullista.

Re: Realistinen hinnankorotus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.25 00:53:32

50e

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.25 07:39:50

Satanen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.8.25 07:42:21

Sisältääkö hinta alv? Entäs verot? Yelit?

Katsot alueellisen vastaavan tarjonnan ja miinusta siitä kaikki nuo yllä olevat, sen jälkeen sulla on alueen hintataso.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   31.8.25 17:06:29

100€ nostoa, tai nyt 50€ ja tammikuusta toinen 50€, paikka maksaa lähinnä suorat kulut, tai ei edes sitäkään, mun kotipihan hevosten kulut on noin 300€/kk. Ja turhaan taas joku huutelee yelejä ja alveja. Ottaa eka selvää asioista,kuinka homma toimii. Eihän tuo 250€/kk kata yhtään mitään. Siitä ei tule voittoa. Tietääkseni aloittaja ei kysynyt neuvoa oman veroilmoituksensa tekoon.

Sairas kateellinen kansa, ei muuta voi sanoa

Lähettäjä: sama 
Päivämäärä:   31.8.25 19:19:24

Yleisesti heinä maksaa n. 100.-/kk eli hinnan korotus olisi sen 5.-/kk, irtoturve on meillä maksanut 20.-/kk eli jos sitä käyttäisi kaksinkertaisestikin, niin lisäkulu olisi tuon 20.-/kk. Jos tallilla ei ole muita tuloja, niin ei tule maksuun alv, YEL, yms., ainoastaan 30% veroa jos ei ole yritystoimintaa. En nostaisi kuin 30.- tai max. 50.- jos on hyvä vuokralainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.