Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muistan taas miksi en käy ratsastuskouluissa

Lähettäjä: Jjj 
Päivämäärä:   29.8.25 15:26:03

Kävin täällä viikolla pitkästä aikaa ratsastustunnilla.
Olen pitkään vuokrannut hevosia, mutta satunnaisesti olen käynyt tunneilla.
Nyt kokeilin uutta tallia, joka ihan suhteellisen iso ja suosittu tällä alueella.

Pettymys ja suru päällimmäisenä ajatuksena tuosta käynnistä. Minun ratsuni odotti karsinassa ja hoitaessa muuten kiltti, mutta satulan laittoa vastusteli.

Viereisessä karsinassa hevonen imppaa jatkuvalla syötöllä.
Käytävällä ollut hevonen puri ja potki varusteita laittaessa. Tyytyi kohtaloonsa ja rauhottui kun varusteet oli laitettu.

Yksi edelliseltä tunnilta tuleva poni ontui jalkaansa.

Tunti sinänsä ok ja hevoset liikkui kaikki mielellään. Ei kyllä kuitenkaan jäänyt fiilis, että toista kertaa haluaisin tuonne tunnille mennä..

On varmasti hyviäkin paikkoja, mutta en usko yhdenkään hevosen kuitenkaan nauttivan työstään ratsastuskoulussa.

Re: Muistan taas miksi en käy ratsastuskouluissa

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   29.8.25 15:42:56

Ratsastuskoulussa käyminen vaatii tiettyä luonteen lujuutta, sitä ei ole kaikilla. Tällöin oikea osoite on vuokrahepat, omat yms.

Re: Muistan taas miksi en käy ratsastuskouluissa

Lähettäjä: muks 
Päivämäärä:   29.8.25 18:22:02

Minäkin lopetin pari vuotta sitten näihin syihin. En halunnut ennen tunnin alkua aina jännittää, että minkä hevosen saan ja miten saan sen varustettua. Osa ratsuista ”opettaja varustaa” - tapauksia ja osa muistakin käyttäytyi varustettaessa niin pelottavasti, ettei minusta ollut varustamaan. Kiva sitten haahuilla, että kukahan voisi auttaa tai tuleekohan se ope milloin ja ehtiikö auttamaan kaikkia. Joidenkin kohdalla pelkäsin jopa riisumista tunnin jälkeen. Joutui pohtimaan, että ennättääkö saada vaikka satulan selästä turvallisesti ja luikkimaan karsinasta pois ennen kuin polle ilmoittaa, että ”häivy”.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.