Lähettäjä: -
Päivämäärä: 23.8.25 11:57:12
Annan koko ajan kuivaa läpi kesän, koska ovat yöt sisällä. Helpompaa totuttaa sekä laitumeen että sisäruokintakauteen, kun ei tule isoja muutoksia ruokintaan. Tulee myös hyvin tarkistettua hevosten kunto, ja miten juovat. Lisäksi saa nukkua yöt levollisen mielin kun ei tarvitse miettiä, onko peurat tai hevoset itse rikkoneet aidat.
Mutta tuohon olen törmännyt kun olin asiakkaana toisella hoidossa, ettei lisäheinää saanut viedä. Syy oli, että sitten ensi kesänä siihen kohtaan ei kasva nurmea. Ei siis se, että syömistä vielä olisi. Kun sitä ei ollut. Ei saanut viedä, vaikka omat heidätkin olisi tuonut, ja vaihtanut heinien paikkaa ja/tai haravoinut syömättömät heinät pois. Jos halusi lisäruokaa, olisi pitänyt tulla tarhaan. Todella hevosystävällistä, kun tarhat pienet, tosin ei ne laitumetkaan suuren suuret olleet, mutta kuitenkin enemmän tilaa liikkua, sekä pääkopalle hyvää tekemistä ajankuluksi käydä etsimässä syötävää. Kyseisellä tallilla olisi ihan todella pienin muutoksin voinut yhdistää tarhan ja laitumen niin että hevonen pääsee vapaasti, kun laitumet kirjaimellisesti tarhojen takana. Sekään ei sopinut, vaikka turvallisempaa ja lyhyempi matka taluttaa olisi ollut kun hevoset olisi voinut laittaa tarhaan ja hevoset itse päässeet sieltä laitumeen. Nyt piti kapeista tarhojen väleistä kuskata ja vedet piti vetää kauemmaksi. Talli lopetti toimintansa kun kuulemma uusia asiakkaita ei enää tullut, jännä, kun asenne oli mitä oli.
|