Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostajat ja varusteiden läpikäynti

Lähettäjä: Niia 
Päivämäärä:   19.8.25 20:13:00

Kävi ihan mahdoton ostaja(ehdokas) testaamassa hevosta. Ensiksi halusi vaihtaa omat ohjat ja jalustimet koeratsastukseen. Sanoin että ohjat voi vaihtaa mutta koska minulla oli turvajalustimet niin en halunnut että ne vaihdetaan (ostajalla oli samankaltaiset). Veti herneen nenään ja sanoi ettei hevoseni ole turvallinen. No sitten alkoi varustehuoneessa tutkimaan tarkemmin hevosen varusteita. Satulaa hipelöi ja mittaili aikansa, totesi että käyttämäni satula on aika huono ja varmaan on hevosen selkä jumissa. Kuulemma oli kokenut satuloiden sovittelija (diy). Kuolaimet olivat liian kovat että totesi samantien että on varmaan suussa ongelmia. Hevosella siis oli suorakuolain suitsissa mutta halusi välttämättä kokeilla kangilla ratsastusta. Sitten penkoi tarkemmin hevosen varustekassia (kun mentiin varustamaan hevosta) ja kyseli että miksi käytän tällaisia halpoja suojia että rikkooko hevonen suojia kokoajan kun pitää ostaa halpaa yms. Sitten tarkasti myös loimia jotka roikkui boxin edessä (sadeloimi ja kuivausloimi) ja katsoi että onko hevonen millainen loimien tuhoaja. Boxin tarkasti myös läpi että sotkeeko kuppeja yms. Ei riittänyt vaan selittely vaan syynäsi läpi ja kysyi että onko hevonen tehnyt tämän kolon yms. Kauppoja ei syntynyt kun koeratsastus saatiin loppuun asti. Jäin kyllä miettimään että onko teillä ollut näin tarkkoja ostajia varusteiden osalta?

Re: Ostajat ja varusteiden läpikäynti

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.8.25 20:20:47

En oo tajunnut katsoa tollaisia asioita, mutta jos katsoisin niin en tekisi asiasta numeroa. Ihan hyvä olisi tsekata boksin kunto jos siellä on tuoreita potku tai puremisvaurioita rakenteissa. Tai ripulit seinillä. Tai jos on just siivottu ne niin sitten sitä ei huomaa. Jos joku sanoo, että löysän vatsan huomaa ratsastaessa niin ei aina.

Re: Ostajat ja varusteiden läpikäynti

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.8.25 20:40:54

Olen kysynyt, mikä/mitkä satula/satulat hevosella on käytössä (merkki, leveys, koko), samoin suitset (merkki, koko, turpahihna) ja kuolaimet (merkki, malli, koko). Olen myös kysynyt, minkä merkkisiä ja kokoisia loimi hevonen käyttää. Nämä olen kysynyt vasta siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu. Helpompi lähteä ostamaan hevoselle varusteita, kun tietää, mitä sillä on ennen käytetty. Välttyy hutiostoksilta varsinkin loimien kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.