Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysytkö liikuttajia suoraan vai ilmoituksella?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   18.8.25 02:16:35

Jos etsit hevosellesi liikuttajaa omien tuttujesi joukosta, kysytkö suoraan sopivalta henkilöltä, haluaisiko hän liikuttaa hevostasi? Vai laitatko esim. ilmoituksen omalle fb-seinällesi (jolloin vain fb-kaverisi sen näkevät) ja kyselet, olisiko joku tuttusi kiinnostunut liikuttamaan hevosta?

Kun ostin hevoseni, sen entinen vuokraaja tuli ”kaupan päälle” ja on auttanut minua liikutuksessa. Valmistui viime keväänä ja sai kesätöitä, mutta nyt ilmoitti, että on löytänyt vakituisen työn toisesta kaupungista ja tulee muuttamaan pois.

Ketään ventovierasta en halua ottaa liikuttajaksi vaan mieluummin joku tuttu edellisiltä talleilta tai rats.kouluajoilta. Mietin vain, onko liian tungettelevaa kysyä suoraan, haluaako hevosta alkaa liikuttaa.

Raha ei liiku, mutta hevonen pitää hoitaa, varusteet puhdistaa (kuolaimet pestä ja mahdollisesti kuraantuneet suojat ja satulavyö pestä), tehdä ja juottaa mash, siivota omat jäljet hoitopaikalta (mm. lakaista kavioiden putsauksesta tulleet hiekat) sekä siivota tarha (jossa menee 5-10 min).

Re: Kysytkö liikuttajia suoraan vai ilmoituksella?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.25 02:38:46

Itse en ainakaan koe tungettelevana jos joku kysyy liikuttamaan, vaan pikemminkin olen otettu. Tosin minulla ei olekaan omaa hevosta, joten liikutan usein ja mielellään muiden hevosia.

Lähettäjä: Diana 
Päivämäärä:   18.8.25 07:49:39

FB ryhmään laitoin ainakin oman ilmoituksen, nyt taas tuntiratsastajana mutta sitä kautta löytyi vuokrahevonen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.8.25 08:03:23

Multa on tallilaiset kysyneet suoraan kasvotusten tallilla, että olisinko kiinnostunut kokeilemaan ja auttamaan heidän hevostensa kanssa. Ovat tietäneet millä diilillä liikutan muita, eli että raha ei liiku mutta juurikin nuo mainitsemasi asiat hoituvat käyntikerroilla.

Kannattaa siis rohkeasti ehdottaa jos joku tyyppi vaikuttaa sellaiselta joka olisi hyvä lisä tiimiin :)

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   18.8.25 09:01:38

Kysyn joko suoraan tai esim. valmentajaltani, tietääkö ketään sopivaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.25 09:21:56

Harva ratsastaja varmaan loukkaantuu, jos joku kysyy ratsastamaan hevostaan. Varsinkin kun oletettavasti sun kysymät ihmiset on sellaisia, jotka mielestäsi hoitaa hevoset ja ratsastaa asiallisesti. Eiköhän suurimmalle osalle ole mukavaa, että kysytään. Vaikka ei sitten onnistuisikaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.