Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinkkejä laukkaharjoituksiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.25 09:55:18

Hevonen on nyt oppinut laukannoston, nostaa kulmasta ja laukkaa koko pitkän suoran. Ajattelin itse että jatketaan niin että hevonen laukkaa seuraavaksi myös lyhyen sivun pitkän jälkeen ja sitten pääty-ympyrän. Ja jossakin vaiheessa koko kentän ympäri. Ollaan vain laukattu vasemmalle. Kannattaako samalla aloittaa laukannostot oikeassa kierroksessa vai ensin vahvistaa laukkaa vasemmassa kierroksessa? Kyseessä 3 vuotta sitten raviuran lopettanut lv jolla ratsastettu siitä lähtien. Miten saa kulmaan 'kaatumiset' poisopetettua? Eli hevonen ei kaadu mutta kallistuu voimakkaasti kulmassa.

Re: Vinkkejä laukkaharjoituksiin

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   17.8.25 10:00:47

Jos hevonen oppii nostamaan aina toisen laukan ja se vahvistuu vahvaksi, niin miten ajattelit sen jälkeen opettaa hevosen nostamaan myös toisen laukan?

Päivämäärä:   17.8.25 10:07:34

Tämä on mun eka ratsuprojekti, siksi kysyn sitä.

Päivämäärä:   17.8.25 10:10:22

Molemmat laukat kannattaisi opettaa yhtäaikaa. Kannustamalla saa jatkettua laukkaa niin pitkälle kun hevonen vaan jaksaa. Ajan kanssa, muista ettei hevosella ole vielä voimaa tarpeeksi, siksi kaatuu.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   17.8.25 10:28:40

Niin, siksi sitä omaakin ajatusta on hyvä haastaa. Minkälaisia perusteluja itse keksii sille, että opettaisi vain yhden laukan?

Pääty-ympyrät kannattaa myös unohtaa. Nosta laukka, pyöristä kulmia ja ratsasta maneesia/kenttää ympäri. Vasta kun se hevonen pysyy siinä tasapainossa niin kannattaa alkaa kääntymään ympyrälle

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.