Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Löytyisikö tet-paikkaa?

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   16.8.25 23:28:07

Löytyisikö kenenkään tallilta viikon mittaista tet-paikkaa 8 luokkalaiselle tytölle?
Tyttö on hyvä käytöksinen, reipas ja ahkera, uskaltaa lähteä reippaasti vieraisiin paikkoihin eikä pode koti ikävää, vieroksu työntekoa, pelaa puhelimella tai pyöri sängyssä puoleen päivään esittäen sairasta. Ei kiusaa eikä arvostele muita. Eläinten kanssa rauhallinen ja huolehtivainen.
Hän haluaisi kovasti lähteä tulevaisuudessa opiskelemaan hevosehoitajaksi ja ratsuttajaksi, tms.
Kilpaillut ja valmentautunut omalla ponillaan 60-70cm tasolla ja koulua heb. Toiminut myös muutamalla ratsastusleirillä avustajana.
Kotona meillä on hevosia, mutta ei sellaista toimintaa jota tet- harjoittelu vaatisi.
Mietinkin tässä että olisi loistava mahdollisuus jos pääsisi tutustumaan isommalle tallille, mitä se hevosenhoitajan työ oikeasti on! Olen itse myös hevosalan ammattilainen mutta palkkatyössä aivan muissa hommissa.
Jos joltakulta löytisi paikka harjoitteluun, otamme ehdotukset vastaan oikein mielellämme! Tarvittaessa omat ruuat mukaan jos vaikka majoitus järjestyisi. Välimatka ei ole este. Tärkeintä olisi, että tytär pääsisi näkemään ja kokemaan, mitä työ hevosten kanssa ihan oikeasti on, ennekuin eteen tulee oikea uravalinta 9 luokan jälkeen!

Re: Löytyisikö tet-paikkaa?

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   16.8.25 23:30:30

"mutta ei sellaista toimintaa jota tet- harjoittelu vaatisi."
Mitä se sitten vaatii?

Lähettäjä: Rats.koulu 
Päivämäärä:   16.8.25 23:37:33

Ratsastuskoululaiset suorittavat tet-viikkonsa omassa ratsastuskoulussaan. En tiedä, ottavatko rats.koulut tuntemattomia tettiin.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   16.8.25 23:40:09

Koska ja mistäpäin on paikka hakusessa?

Lähettäjä: Venni 
Päivämäärä:   17.8.25 07:00:50

Yleensä, jos paikkakuntaa ei ole mainittu, on kyseessä Helsinki ympäristökuntineen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.25 07:23:36

En todellakaan ottaisi kasiluokkalaista, joka ei osaa itse kysyä vaan äityli hoitelee asiaa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.8.25 07:53:42

” En todellakaan ottaisi kasiluokkalaista, joka ei osaa itse kysyä vaan äityli hoitelee asiaa.”

Samaa mieltä. Kyllä TET-paikan hankkiminen on lapsen oma asia ja ainakin omien lasten kohdalla se oli ihan koulun ohjeistuskin. Työpaikkojen kysely oli yksi osa oppimiskokemusta.

Päivämäärä:   17.8.25 08:23:53

Samaa mieltä kuin ylemmät. Moni talli ottaa ihan mielellään tettiläisiä, mutta kyllä kasiluokkalaisen pitää jo itse etsiä kiinnostavia talleja ja kysellä. Teinihän sinne tettiin tulee eikä äiti.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   17.8.25 08:58:54

Ei meiltä ainakaan mitään ihmeitä vaadittu, ihan normi pieni kotitalli ois voitu olla jossa vaan töitä ja työnkuvaan tutustuttamista sekä niitä töitä. Meillä on ollut useinkin, mut myös näitä "omia" jotka tässä käy tunneilla muutenkin.

Mut tietysti parempi mennä muualle kun nyhjätä kotona. Ja itse reippaasti kyselemään vaan, eikö sielläpäin ole talleja, ratsastuskouluja tms jonne vois mennä. joko käymään suoraan tai lähestyä sähköpostilla ja kysyä tapaamisaikaa. Ja ihan sitten itse, ei äiti ;) Kuulostaa fiksulta tytöltä niin pärjää kyllä varmasti.

Ja piste sekä muut, miettikää et ammattikoululaistenkin vanhemmat tulee usein kysymään työharjoittelupaikkaa heidän nuorilleen... (Ei tallille vaan toiseen firmaan) Tekisi mieli sanoa mitä ajattelee mutta ei voi.

Päivämäärä:   17.8.25 09:36:17

Laitahan tyttö ite kyselemään tet-paikkaa. Työelämään tutustumiseen kuulunee myös työpaikan etsiminen.

Päivämäärä:   17.8.25 09:39:39

Tuleeko myös äiti tettiin?

Päivämäärä:   17.8.25 10:06:20

Mä olin 80-luvulla Gumbölessa tet-harjoittelussa, kesti silloin 2 viikkoa.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   17.8.25 10:08:58

Sähköpostia suoraan talleille, hevosalan ammattilaiset ei täällä käy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.