Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Interiä kisaava starttaa Va B

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   15.8.25 08:18:11

Jaksaa ihmetyttää nämä tikkarinryöstäjät. Kisataan kansallista Interiä, ja sitten mennään alue Va B. Pitäisi olla kiellettyä tehdä näin, kun ratsastaja ei itse tajua tai välitä.

Re: Interiä kisaava starttaa Va B

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.25 08:36:12

Ei asiat aina ole noin mustavalkoisia. Kannattaa itse opetella keskittymään omaan suoritukseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.25 08:44:26

Siis onko se hevonenkin startannut interiä ihan tässä hiljattain? Vai onko kyseessä joku muu, ei intertason hevonen tai taitava hevonen, joka vaikka varsaloman jälkeen palailee töihin?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.8.25 08:52:30

Taustoja saattaa olla monia ja syitä.. vai onko tämä taaa ruotimista joukkuekisoista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   15.8.25 08:52:34

Ratsasta itse paremmin jos vtuttaa. En minä mene juuri sisäänratsastetulla interiä, jos hevosen taidot on seura-heC - jonka se kuitenkin voittaa ylivoimaisesti, koska kuski tietää mitä tekee ja osaa tukea hevosta.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   15.8.25 08:54:43

Eiköhän tällä viitata ensi viikonlopun Esran mestaruuksiin, kai sieltä saa mitalin hakea, jos haluaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.8.25 08:55:39

Aluemestaruuteen todellakin menen, vaikka ollaan kisattu interiä. Miksi en menisi? Ihan samalla tavalla SM mitalistitkin käy aluemestaruuksissa kaappaamassa helppo b tasolta mitalit kotiin.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   15.8.25 09:02:32

Ei ole mitenkään kiellettyä :)

Lähettäjä: Mo 
Päivämäärä:   15.8.25 09:32:02

Kesän aikana huomannut vastaavaa että samalla hevosella startataan ensimmäisenä päivänä Va B luokat ja seuraavana päivänä sitten Yrjö tai Inter.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   15.8.25 09:35:48

"Kesän aikana huomannut vastaavaa että samalla hevosella startataan ensimmäisenä päivänä Va B luokat ja seuraavana päivänä sitten Yrjö tai Inter."

Tässä nyt ei ole mitään ihmeellistä että ekana päivänä mennään helppoa ohjelmaa, moni hevonen kaipaa jännityksen laukaisemiseksi hevoselle helpon ohjelman ennen kuin voi varsinaisena kisapäivänä sitten suorittaa tasollaan.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   15.8.25 09:51:42

Ensinnäkään se ei ole kiellettyä, toisekseen on kilpailun järjestäjän syy jos lämppäluokaksi ei ole vaativampaa.

Aluemestaruuksiin osallistuu alueen parhaat.

Ihan samat oikeudet sullakin on. Panosta hevoseen, panosta valmennukseen ja panosta kisoihin niin ei tarvitse harmitella, että ei riitä hevonen, oma taito, kalusto eikä rahat.

Ei se ole sulta millään tavoin kiellettyä.

Lähettäjä: Noo 
Päivämäärä:   15.8.25 10:11:09

Yks ratsastaja kisaa helppoa Aata ja Vaativaa Aata samoissa kisoissa...

Päivämäärä:   15.8.25 10:14:01

Itse olen kisannut toista lajia, jossa ei ratsastettu. Todellakaan ei käyty alemmissa luokissa kahmimassa mitaleja, ensinnäkään ei saanut ja toisekseen olisi ollut kyllä myös ihan tosi noloa käydä brassailemassa niille, jotka ovat vähemmän harrastaneet. Siellä tosin arvostettiinkin kaikkia harrastajia sitten ihan eri tavalla. Toki harjoiteltiin yhdessä ajoittain. Ratsukosta alemman, oli hevonen tai ratsastaja, mukaan ja ei helpompia. Tämä olisi oikeasti reilua.

Päivämäärä:   15.8.25 10:21:13

Ratsastus on siitä hassu laji että noin voi tehdä.
Tuskin missään nyrkkeilyssä ammattilaisnyrkkeilijä menee huvikseen harrastelijakisoihin mätkimään nokkaan.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   15.8.25 10:34:16

Luokat yleensä rajataan niin, että ne joita ei sinne haluta jää ulkopuolelle.

Mutta niille joilta tikkari viedään on helppo vinkki: ratsastakaa paremmin. Mikään ei estä teitä ratsastamasta ja treenamasta niin, että voitatte itse.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   15.8.25 10:36:21

"Ratsastus on siitä hassu laji että noin voi tehdä."

Tämä. Mielestäni luokkia pitäisi alkaa rajaamaan tarkemmin. Meidänkin alueella on ratsastaja, joka kisaa useammalla hevosella kansallisella tasolla, mutta silti käy samoilla hevosilla koluamassa aina ne oman seuran seurakisatkin, ja lisäksi niitä, jotka saavat aluetason helposta A:sta yli 65 % tuloksia, mutta silti starttaavat jonkun helppo B:4 "verkkaluokaksi".

Päivämäärä:   15.8.25 10:39:29

Noo, ai samalla hevosella?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.8.25 11:09:04

Noo, Kangasalan ratsastajista?

Päivämäärä:   15.8.25 11:14:08

Näköjään voi käydä myös starttaamassa Pohjola GT finaalin ja seuraavana viikonloppuna ratsastaa samalla hevosella aluetason helpon A:n.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.25 11:16:02

Jotenkin va B kisaaminen ei nyt ihan kuulosta siltä että viedään pikkulapsilta tikkarit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.