Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kohtuuhintainen vetoauto?

Lähettäjä: Veto 
Päivämäärä:   11.8.25 11:23:08

Täältä on tainnut poistua keskustelu vetoautoista...

Löytyykö kokemuksia esim. Audi Q3 tai Q5, Ford Kuga, Dastia duster autoista vetoautoina yhdelle hevoselle?

Tarkoitus etsiä nelivetoa dieselinä.

Re: Kohtuuhintainen vetoauto?

Päivämäärä:   11.8.25 11:34:13

Ja jatkokysymyksenä, onko käsin tai sähköisesti kääntyvä vetokoukku yhtä turvallinen kuin kiinteät?

Lähettäjä: Luvve 
Päivämäärä:   11.8.25 11:42:30

Ford Kuga on ok sinne 200t km asti. Sillon meillä lähti vaihtoon, ja kuullut vähän ikäviä kokemuksia enemmän ajetuista. Mutta hyvin ja turvallisesti pelitti siihen asti, vähän ehkä hutera oli talvella vetää 2 hevosta.

Sähköisistä vetokoukuista muutamia huonoja kokemuksia, itse uskallan ottaa enää vain kiinteän. Tai sellaisen mitä ei ole ikinä käännetty alle, esim. kuin tuossa meidän Kugassa joka tuli tehtaalta. Kerran sitä yritettiin kääntää, ja alkoi sitten huutamaan että ei lukkiudu. Myös kisapaikalla joskus nähnyt tilanteen missä hevonen hyppi kopissa pystyyn, ja sähköinen vetokoukku antoi periksi, onneksi paikallaan ollessa.

Lähipiirissä myös tilanne jossa sähköinen vetokoukku on kokonaan irronnut ajaessa ja samantapainen juttuhan oli uutisissakin ehkä viime talvena? Itse uskaltaisin siis ottaa vain kiinteän.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.8.25 16:32:09

Mitä itse katsoin noiden vetomassoja, niin päädyin honda cr-v. Dacia on melko lelu ainakin, audi q5 riittävä moottorista riippuen, ja katso että on järkevällä laatikolla jos automaatti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 17:45:26

Kaveri vetää neliveto diesel skoda octavialla, vetomassa 2000kg, eli varsin riittävä yhdelle hevoselle. Ajattelisin että skodat on ihan ok hintaisia ja ainakin kaikilla tutuilla kestäneet asiallisesti.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.8.25 17:48:46

Katsoisin myös itse Skodia, tylsiä mutta kestäviä työjuhtia ja hyviä ajaa.

Päivämäärä:   11.8.25 19:22:56

Tuo Q3 on kooltaan melko pieni. Kuitenkin vetomassa on 2000kg. Onko kokemuksia, onko tuo riittävän vakaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.