Lähettäjä: d
Päivämäärä: 11.8.25 07:33:42
Aika useinkin on pakkopullaa töiden jälkeen, ainakin lähteminen :D Sitten juuri kuten aloittaja sanoi, monesti sen jälkeen on hyvä ja motivoitunut fiilis. Kisakaudella kun on lähes aina selkeä tavoite mitä kohti mennään ja esim ratsastuksissa aina joku kisaan liittyvä agenda, olen paljon motivoituneempi. Talven pitkinä hiljaisina kuukausina kun maneesikin ruuhakisempi, on kyllä tosi usein pakkopullaa. Etenkin jos osellainen talvi kuin viime vuonna. Inhoon maneesissa ruuhakssa vain ''sileän ratsastusta'' että teen sit mielummin puomeja/kunnon koulua/hyppyjä, mutta talvelle niitä ratsastuksia tulee liikaa kun vaan kevennellään ja laukkaillaan ruuhkan mukana. Sillon lähden mielummin maastoon, jos vaan pohjat hyviä.
Olen myös aikuisuuden myötä oppinut armollisuutta. Se, että jonain keskiviikko iltana en jaksa lähteä ratsastamaan sinne ruuhkaiseen maneesiin tai pimeään metsään, ei muuta kokonaiskuvaa mitenkään. Se hevonen ei kärsi, se ei huonone eikä me olla ens kesän kisoissa yhtään sen huonompia. Mun hevoset asuu pihatossa niin ei tarvi myöskään ''jaloittelun'' takia ratsastaa. Treenaan 5-6 kertaa viikossa toisella ja 1-3 kertaa toisella (ja sillä sit 2-3 pvä vuokraajia)
|