Lähettäjä: .
Päivämäärä: 10.8.25 17:39:35
Kyssäri, saathan sä tarkoituksella ymmärtää väärinkin. Mutta kun nyt niin sääntöjä tässä huudetaan niin osoittakaa se kohta, jossa sanotaan ettei ratahenkilökunta saa seistä esteiden vieressä. Se, että torni ei kuule tekee sen, että he ei voi myöskään ketään alkaa (oma-aloitteisesti) syyttää tai rangaista. Lisäksi säännöt ilmoittaa tietyn ajan protestoida ja miten protestit tulee hoitaa. Vinkki: se ei ole paria päivää myöhemmin netissä nimettömänä. Mitä tuomareiden olisi pitänyt tehdä? Kieltää menemästä radalle? Arpoa oliko mahdollisesti maiskutettu vai ei (se kun oli se ainoa mahdollinen apu mitä on voitu antaa) ja oliko maiskutus ratsastajan vai jonkun katsojan vai jonkun muun? Arvonnan tuloksen perusteella sitten mitä, hylätä ratsukko? Mitä se olisi edes muuttanut? Hevonen meni yli haudasta ja suhteellisen vähällä vieläpä. Yksi disq ei olisi paljon painanut. Minkä rangaistuksen sääntöjen mukaan olisit antanut arvotulle maiskuttajalle?
Ja siis mä olen sitä mieltä aidosti, että ihan sama. Ei ollut keltään pois, oli hevosen etu että homma sujui noinkin nätisti. Noita tilanteita on ihan joka kisassa, usko tai älä. Siellä on ratamestarit, ratahenkilökunta ja valmistautuvat tai poistuvat ratsukot "vahingossa" sijoittunut sopivasti vetoavuksi tai tueksi. Ei tietenkään SM luokissa tai vastaavissa, mutta tavallisissa luokissa, joissa ennenkaikkea kuitenkin koulutetaan hevosia ja ratsastajia ylöspäin. Jokainen rata on hevosen kouluttamista. Jos ratsukolle saadaan hyvä kokemus sillä, että joku kävelee "sattumalta" oikeassa paikassa oikeaan aikaan, mun puolesta ihan vapaasti. Tuolla tasolla kyllä kaikki tuntee kaikkia sen verran, että olisi järjestynyt varmasti ihminen seisomaan esteen viereen jollekin muullekin kysyttäessä.
Mutta en usko, että ongelma on niinkään mitä tapahtui vaan se, että joku jota koko asia ei millään tavalla kosketa on kokenut nyt suurta vääryyttä jonkun artikkelin perusteella ja ihan periaatteesta ärsyttää, että paljon lajin eteen töitä tehneet ihmiset tuntee ihmisiä.
|