Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näin ostajana...

Lähettäjä: Maj 
Päivämäärä:   8.8.25 23:07:23

sivuutan ilmoitukset, joissa myydään haikein mielin/sydämin (ei kiinnosta) tai myydään hiljaisesti (no, juuri näin julkisen ilmoituksesi) tai koeratsastus on maksullinen (uuden hevosen etsiminen ei ole hauskaa, on pitkiä ajomatkoja, vie paljon aikaa ja yleensä hevonen ei tunnu omalta ja tästä pitäisi vielä maksaa).

Re: Näin ostajana...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.8.25 23:21:41

Mulle haikein mielin kertoo sen, että on rakas perheenjäsen. On varmaan ne muutkin missä ei tota mainita. Mutta luultavasti haluaa kuulla edes jonkin aikaa kuulumisiakin. Joku helposti lähestyttävä epäitsekäs olisi sopivampi ostaja kuin sellainen, joka ihan kiusallaankaan ei enää olisi hetkeäkään yhteyksissä.

Maksullisilla koeratsastuksilla voi pitää heppaa välillä myynnissä ja tienata. Mutta karkottaa ne hupiratsastelijat.

Hiljaisessa myynnissä ei tarkoita sitä, että asia kuiskataan sulle etkä näe asiasta ilmoituksia. Asialla ei ole kiire ja ehtii katsomaan tarkkaan milloin jaksaa ketään ottaa katsomaan eikä kannata liikaa tinkiä

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   8.8.25 23:42:17

Mä kierrän kaukaa nää "rakas perheenjäsen". Mulle hevonen ei todellakaan ole perheenjäsen, ja rakkaudenkin säästän ihan muille, oikeille perheenjäsenille.

Hevonen on kiva harrastuskaveri jonka hoidan paremmin kuin moni, mutta rakas perheenjäsen se ei ole.
Nää mamman rakasta mussukkaa myyvät kannattaa kiertää kaukaa, niistä ei saa kuin harmia. Järkevintä on ostaa hevonen joltain ammattilaiselta joka ei kuormita eläinparkaa ja koko tilannetta jollain emotionaalisella hötöllä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 23:56:20

Hiljainen myynti tarkoittaa sitä, että hevosta EI laiteta julkiseen myyntiin! Sen takia itseänikin ärsyttää, jos jossain julkisessa ilmoituksessa on mainittu "hiljaisessa myynnissä".

Lähettäjä: lw 
Päivämäärä:   9.8.25 01:27:43

No se on parempikin kiertää silloin kaukaa. Toiselle hevonen käyttötavara jonka voi viskata minne vain kun se ei enää palvele ja toiselle rakas perheenjäsen johon on tunneside ja joka hoidetaan kunnolla loppuun asti tai sille järjestetään parhain mahdollinen koti luopumisen tultua ajankohtaiseksi. Sitähän on ihan tutkittukin että ihmiset jotka ei kykene eläimille jakamaan rakkauttaan ovat myös taipuvaisempia kylmään kohteluun noin muutenkin. Murhaajia yhdistää eniten yksi yhteinen piirre ja se on empatiakyvytön kylmä suhtautuminen yleensä juurikin eläimiin. Eläinten kiusaamisella/kiduttamisella aloiteltu touhuja.
Itse en ole voinut rahavaikeuksien takia pitää hevostani ja ei ole päivääkään ettei se olisi mielessä. En soittele tai viestittele uuteen paikkaan vaan he viestivät ja pyytävät käymään. Käyn n 5 krt vuodessa välimatkan takia ja ikävä on kova mutta muuttanut muotoaan niin ettei tarvitse joka päivä itkeä. Tiedän kuitenkin rakkaalla olevan kaikki niin hyvin kuin voi olla.
Käytin juurikin noita inhottavia haikein mielin ja rakas perheenjäsen. Sillä halusin saada yhteydenottoja juurikin nykyisen omistajan kaltaisilta hevostaan arvostavilta ihmisiltä.

Lähettäjä: Kuvankaunis 
Päivämäärä:   9.8.25 01:44:21

Minua ärsyttää ”kuvankaunis”, jos ollaan myymässä käyttöhevosta.

Jos ollaan myymässä näyttelyponia ja ponilla on sijoituksia ja voittoja useammista rotunäyttelyistä, silloin ”kuvankaunis” on ok termi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.