Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  BE teoriakoe

Lähettäjä: Be 
Päivämäärä:   8.8.25 13:46:39

Onko vaikea, kannattaako ostaa harjoituspaketti?

Re: BE teoriakoe

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   8.8.25 14:17:14

Kannattaa ostaa harjoittelu paketti. Niissä valittavadti hyviä ja huonoja. Harjoituksissa kaikki kysymykset jatkuvasti oikrin, teoriakokeessa tosi monta väärin, kun teoriakokeen kysymykse oli ihan erilaisia

Lähettäjä: hoohoo 
Päivämäärä:   8.8.25 14:22:48

Netissä on ihan hyviä ilmaisia teoriakoekysymyksiä, niillä pääsee pitkälle. Mutta itse ajoin B-kortin yli 20 v sitten, joten nykypäivän kysymykset teoriakokeissa on vähän erilaiset kuin silloin, joten siinä ei paljon menetä, jos maksaa sen 10 euroa saadakseen harjoittelumateriaalin. Mutta kannattaa kerrata liikennemerkit, ainakin uudet liikennemerkit, koska niitä kysymyksissä on kuitenkin. Jopa sellaisia, joita ei omalla asuinseudulla ainakaan minulle tule ikinä vastaan. Mutta hyvin pitkälle pääsee jo maalaisjärjellä "tuo ei ainakaan oo oikee vaihtoehto". Itse ajattelin sen 10 vai jopa 15 e maksaa teoriakokeen materiaaleista. Mutta omalla ajalla voi tosiaan ilmaiseksi harjoitella myös vaikka ennen kuin teoriamateriaalin ostaa.

Lähettäjä: je 
Päivämäärä:   8.8.25 14:23:23

Mitkä on hyviä ja huonoja materiaaleja? Mikä siis kannattaa ostaa ja mikä ei?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 14:24:30

Kannattaa ostaa, koska teoriakokeessa on usein se muutama johonkin tosi pieneen yksityiskohtaan osuva kysymys. Niissä pitää oppia huomaamaan tietyt asiat ja kauheasti ei ehdi miettiä, eli pitäisi tulla aika selkärangasta vastaukset.

Vaikka on B suoritettuna, tieliikennelaki on voinut muuttua ja uusia liikennemerkkejä tulla jne.

Lähettäjä: Be 
Päivämäärä:   8.8.25 14:29:02

Olen jankannut pikku-e.comin harjoitusta (ilmainen) niin monta kertaa, että se menee varmasti läpi mutta loppujen lopuksi siinä on aika vähän vaihtelua kysymyksissä ja en tiedä miten ajantasalla nuo ovat kun yksikin kysymys ajokortin kestosta on ainakin vanhaa tietoa. 15-20€ viikon harjoituksista on minusta aika paljon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 14:36:40

Itse taisin tehdä noita pikku-e.com harjoituksia. 5pvä/8e on huomattavasti edullisempaa kuin tehdä teoria uudestaan siksi ettei halunnut investoida harjoitteluun.

Lähettäjä: töt 
Päivämäärä:   8.8.25 14:59:45

"15-20€ viikon harjoituksista on minusta aika paljon."

Ei se kovin paljon ole, jos sen avulla pääsee kerralla läpi eikä tarvitse uusia koetta. Ei se uusintakoekaan ilmainen ole.

Minun kohdallani tieliikennelaki on muuttunut ja uusia liikennemerkkejä tullut paljon, joten kun tein vähän aikaa sitten noita ilmaisia harjoituskokeita, niin kyllä siellä oli useampi nevöhööd-kohta :D Ja muutama kuva meni väärin, kun en tajunnut jotain pikku juttua.

En ole pikku-eetä vielä suorittamassa, mutta jos joskus suoritan, niin ihan hyvä on harjoitella jo nyt etukäteen, niin on sitten jo hyvä pohja, kun oikeasti pitää osata. Ja ne uudet liikennemerkit pitäisi kyllä jokaisen ajokortillisen käydä läpi, mutta minä en ole koskaan omistanut omaa autoa ja ajan niin vähän, että ihan hirveästi ei niitä ole tullut kerrattua, vaikka olen ne kyllä katsonut läpi joskus.

Olen vain alkanut harkita oman hevosen ostoa, ja ajattelen, että jos hankin hevosen, niin hankin myös pikku-een, koska on helpompaa saada vuokralle yhdistelmä kuin yhdistelmä ja kuski :D Eli haluan itse olla kuskina, niin se helpottaa elämää varmasti paljon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.