Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulusatula pitkälle reidelle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.8.25 12:59:06

Heippa,
Hevoseni selkä on suora ja vaatii korkeahkon U-mallisen etukaaren. Esimerkiksi Bates Dressage on liian matala säästään.
Suurempi haaste satulan löytämisessä on omat pitkät reidet ja jäykät lonkat, joten tuet tulisivat olla vähän edessä päin. Monet satulat ovat suurilla, liian lähellä olevilla tuilla ja heittävät jalkani taakse pilaten istuntani.
Onko muita, jotka ovat löytäneet satulan vastaavilla spekseillä ihan perusvalikoimasta vai onko mittatilaus ainut vaihtoehto?

Re: Koulusatula pitkälle reidelle

Lähettäjä: HS 
Päivämäärä:   5.8.25 13:02:19

Jos hevosen selän pituus antaa myöten, voi kokeilla isompaa istuinkokoa, tällöin pääset vähän "kauemmas" polvituesta. Ja mallivinkkinä ainakin (toki jo vanhassa) Prestige Dogessa polvituki on aika pieni ja edessä, ei pakota jalkaa suoraksi.

Lähettäjä: Toffifee 
Päivämäärä:   5.8.25 13:10:44

Oletko testannut Erreplussan Impulsen? Mun todella pitkäjalkaisella kaverilla on se koulusatulana hyvin vastaavan kuuloisessa selässä. U-kaari, Istuin on aika kapea ja se siis todellakin on pitkäjalkaisen ratsastajan satula (ratsastan kyseistä hevosta kerran viikossa ja siihen satulaan itse pienenä ja lyhyen reiden omaavana en ole anatomialtan sopiva). Toisella pitkäjalkaisella kaverilla on Prestigen D2, se on myös U, mutta se ei kyllä varmaan mene kovin korkeaan säkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.25 13:22:39

Erressä ja D2 on juurikin tuollaiset hirmutuet. Mun pitkä reisi ei noihin mallaantunut lainkaan. Suosittelen kokeilemaan pienempitukisia malleja. Meillä ratkaisu oli Prestige Melody. Tarratuet siirrettävät eli tuovat myös joustoa oman maun mukaan. Tässä myös U-etukaari.

Päivämäärä:   5.8.25 13:24:55

Erreplussassa saa siipeä käännettyä eteenpäin niin mahtuu pidempikin jalka

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   5.8.25 13:26:43

Itselläni sama tilanne. Butet on täydellinen, hyviä olleet myös Passier Corona II ja Prestige D1.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.25 13:33:26

Sama vika, tosi pitkä reisiluu ja ahdas lonkka. Amerigon penkit on olleet itselle suht ok istua, mutta istuimessa saa olla tuumia enemmän kuin yleensä. Ovat pieniä.

Päivämäärä:   5.8.25 13:37:10

Millainen on ahdas lonkka

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   5.8.25 15:34:55

Joskus muistan ratsastaneeni Henri de rivel koulupenkillä ja pitkä reitisenä se vaikutti oikein kivalta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.8.25 15:36:44

Erreplus Freestyle

Lähettäjä: Vbh 
Päivämäärä:   5.8.25 15:41:35

WoW mittatilaustyönä.

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   5.8.25 17:16:34

Erreplus DM saattaisi sopia normaalit tuet.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   5.8.25 17:21:48

Antares

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   5.8.25 17:54:19

Prestige D1 on juuri täydellinen pitkäjalkaiselle ja aloittajan kuvailemaan tarpeeseen!

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   5.8.25 19:41:06

Mulla olis Amerigo Cervia Siena Pinerolo pidemmällä siivellä tulossa myyntiin Uudellamaalla

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.8.25 23:00:17

Erreplus jossa tuet tarroilla, vaihda tilalle pienemmät tuet

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.