Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oma hevonen tuntikäyttöön

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.8.25 11:17:11

Onko kellään diiliä, joss oma hevonen tekisi 2-3x viikossa tunneilla töitä? Olen kyseisellä tallilla töissä ja miettinyt, jos antaisin oman hevoseni pieneen tuntikäyttöön, sillä oma aika ei tällä hetkellä riitä liikuttamaan hevosta tarpeeksi. Onkohan tälläinen ihan huono idea, josta tulee vain ongelmia, vai voisikohan toimia.. :) Jos teillä tälläisiä diilejä, minkä verran saatte korvausta per tunti? Itse ajattelin, jos saataisiin tallivuokrasta aina hintaa pois kun hevonen on tuntikäytössä

Re: Oma hevonen tuntikäyttöön

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.25 11:45:48

Onhan siinä riski että menee ei niin taitaville ratsastajille ja hevosen taso laskee. Toki kiva jos saa ihan osaavia ratsastajia! Tai sitten heppa ei sovikaan tuohon hommaan alkuunkaan.

Päivämäärä:   4.8.25 11:56:34

Oma oli hetken, ei sopinut kun on tällä ratsastajan avuista ja meni epäselvistä ja omiin eroavista avuista sekaisin ja joutui sitten itse joka kerta hakemaan uudelleen omille avuille. Nykyään menee korkeintaan alkeistunneilla, joissa ymmärtää että ratsastaja ei osaa mitään eikä mene omat säädöt uusiksi

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   4.8.25 12:01:06

Satula ainakin menee pilalle, koska oppilaat viis veisaa naarmuista ym

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   4.8.25 12:01:30

Selvitä, suostuuko talliyrittäjä painorajaan (tai mahdolliseen taitorajaan?) hevosesi kanssa. Jos asialla on sinulle merkitystä.

Mulla diili kaatui siihen, kun halusin pienikokoiselle hevoselleni painorajan, ja talliyrittäjä totesi sen jälkeen että ei olekaan tarvetta. No, hevoseni lepäili sitten ne päivät kun en päässyt tallille. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.25 12:32:38

Hevosen taso ei laske jos sillä menee muutkin kuin se osaava. Sen taso pysyy ihan samana. Se on vaan ero että kaikki hevoset eivät sopeudu hyvin tähän joten niillä kestää hetki palautua takaisin asetuksille, sitten on hevosia jotka ovat heti oikein ja samoilla asetuksilla eivätkä piittaa muista.

Itse antaisin hevoseni mielummin ei niin taitaville ratsastajille kevyille tunneille, koska ne "osaavat" ovat yleensä niitä jotka luuletvat osaavansa ja nimenomaan vetävät hevosen solmuun. Hömpääily horjuvan kuskin kanssa ei pahemmin hevosta kipeytä jos pääasiassa omistaja yhä ratsastaa hevosen joka viikko.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.8.25 12:40:04

Kyllähän ratsastuskouluilla on hevosia vuokralla ja ylläpidossa erilaisilla diileillä. Kovin rahakasta se ei omistajalle ole kun koulun täytyy kuitenkin ottaa voittoa hevosen juoksemista tunneista, mutta saatpahan hevosen liikkumaan valvovan silmän alla.

Jos olet itse samalla tallilla töissä niin ainakin tiedät paikan ja voit luottaa siihen, että hevosia pidetään hyvin.

Lähettäjä: Cloudy 
Päivämäärä:   4.8.25 12:44:39

Tuntiratsastajat myös rikkovat kaikki hevosten varusteet, joutuu ostamaan omat varusteet tuntikäyttöön (ei niin hienot), varusteet ovat aina likaisia (joudut ne pesemään), eivät noudata ohjeita, varustavat miten sattuu (varaudu kipeään selkään ja patteihin) ja antavat nameja niin paljon, että hevonen saa ähkyn.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.8.25 12:49:53

Aloittaja varmaan tietää millainen kuri ja järjestys hänen tallillaan on.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.8.25 13:17:46

Miten suitset tai satula on likasia tuntiratsastajien jäljiltä? Mitä likaa siihen satulaan oikeen voi tulla? Tai miten tunturatsastajat niitä satuloita oikeen naarmuttaa? En ite oo ikinä naarmuttanu satulaa tai liannu sitä mitenkään.

Lähettäjä: Maksu 
Päivämäärä:   4.8.25 13:18:56

Paljonko tuollaisesta diilistä saa korvausta?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.8.25 13:40:59

Mulla oli hetken, oikein hyvä kokemus. Hevonen oli helposti ratsastettavissa omille avuille takaisin ja sopi työhön oikein hyvin, moni tykkäsikin. Kamat oli aina tiptop käytön jälkeen. Sain 15e per tunti

Päivämäärä:   4.8.25 14:02:23

Mun hevonen kävi tunneilla varmaan puoli vuotta kun en pystynyt ratsastamaan. Sitten se päätyi yhdelle kehityskelpoiselle junnulle kisaratsuksi ja he päätyivät kiertämään aluekisoja monta vuotta. Oli järkevä kiva tamma, ei mennyt pilalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.