Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuori jännähevonen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.25 09:02:16

Mulla on kotitallilla 6v hevonen. Ostin kasvattajalta vuosi sitten. Se on mulle maailman ihanin lässykkä, saa laittaa vaikka solmuun tai möyriä mahan alta, varustaa tai pestä letkulla vapaana jne. Jännittää kuitenkin kengittäjää, elliä ja ylipäätään vieraita ihmisiä. Kiltti se silti on, mutta sätkyilee. Miten totuttaisin siihen, että muutkin saa käsitellä vapaasti?

Re: Nuori jännähevonen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.25 09:25:35

Vähän sama juttu täällä vuotiaan kanssa.
Tutut ihmiset saa häärätä ympärillä ja tehdä monen näköistä mutta vieraista ihmisistä jännittyy selvästi ja jo ihan koskemista saattaa väistää.

Tästä sitten joku sanoikin että "kannattaa varsaa totutella siihen että saa koskettaa joka paikkaan"
Joo niinhän minä olen totutellutkin ja saan itse koskea varsaa ihan minnne vain eikä ole moksiskaan asiasta..

Tämä onneksi vasta nuori niin uskoisin että ajan kanssa tottuu vieraisiin.

Lähettäjä: på 
Päivämäärä:   3.8.25 10:10:25

Saisitko jotain luotettavia kavereitasi, jotka ovat hevoselle vieraita, taputtelemaan hevosta?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   3.8.25 11:37:39

Tuo on yleensä pienten kotitallien ongelma, mutta voi myös jännittää jotain tiettyä ihmistä ja eläinlääkärit harvoin ovat hevosen mielestä niiden parhaita ystäviä. Toki kaikille hevosille ei isotkaan paikat sovi mutta siinä mielessä siellä oleminen tekee hyvää että on hälinää ja muita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.25 14:27:12

Sen ongelma ei varsinaisesti ole isotkaan paikat. Käydään valmennuksissa eikä ongelmaa. Ei vain siedä vieraita ihmisiä lääppimässä. Voikohan aikaa myöden siedättyä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.