Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.8.25 09:41:22
Nykyään tuntuu olevan pyhä mahdottomuus. Mielestäni en vaadi kuuta taivaalta, mutta vuokraajien mielestä olen liian tarkka, kun haluan että varusteet jätetään sen verran puhtaaksi, että minun ei tarvi niitä puhdistaa ottaessani ne seuraavana päivänä itse varustehuoneesta käyttöön, ja hevosesta tulisi pestä/harjata/kuivattaa hiki.
Meillä ei diiliin kuulu mitään muita tallitöitä kuin omien jälkien siivoaminen.
Nykyään, kun ratsastuskouluissa ei enää opeteta mitään tallin siisteydestä, tai välttämättä edes hevosen ja varusteiden hoitamisesta, niin eipä nuoret niitä osaa, eikä kiinnosta oppia. Riittää, että hevonen saadaan käteen valmiiksi varustettuna tunnille, ja sitten se luovutetaan seuraavalle. Kun kyllästytään tuntihevosiin tai koetaan olevan todella taitavia, ruvetaan hakemaan niitä vuokrahevosia.
Ongelma tulee siis juurikin siitä, kun vain puskaillaan ja ratsastellaan, eikä käydä hakemassa oppia edes niihin perusasioihin ammattitalleilta, eikä tallilla ole ketään joka komentaisi korjaamaan jäljet. Ratsastuskoulussakin varmasti voisi oppia, kun olisi edes hieman oma-aloitteinen.
|