Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ratsastat?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.7.25 12:56:37

Kysymys otsikossa.

Re: Miksi ratsastat?

Lähettäjä: ratsastan 
Päivämäärä:   31.7.25 13:09:37

Koska hevoset on hienoja eläimiä ja ratsastus lajina kiehtoo. Siinäkään kun ei tule koskaan valmiiksi.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   31.7.25 13:14:54

Se saa voimaan hyvin vaikka joskus riskit ahdistaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.7.25 14:39:22

Se edistää oikein tehtynä hevosen hyvinvointia. Mikään muu ei hiljennä päätä ja missään lajissa en oo onnistumisesta saanut niin isoja kiksejä kuin ratsastuksesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 15:18:45

En kyllä tiedä. Kallis laji, joka vie viimeisetkin roposet ja rahaa omaan ei ole. Välillä pohdin lopettamista.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   31.7.25 16:18:14

Hevosen peruskunnon ylläpitämiseksi. En voi jättää sitä talvikaudella seisomaan, eläinlääkärikin erityisesti varoitti tekemästä niin (vanhempi mutta kunnossa oleva hevonen).

Kesällä laidun tarjoaa suuremman tilan liikkua joten hevonen lomailee ratsastuksesta suurimman osan kesää ja pysyy silti kunnossa kun ei seiso puolta vuorokautta sisällä.

Minulla on joku pakkomielle pitää tämä vanhus terveenä ja hyväkuntoisena niin pitkään kuin mahdollista. En halua rasittaa sitä enkä halua sen menevän rapakuntoonkaan. Ratsastus on siis hyvin rauhallista ja hevosta säästävää. Olen tyytyväinen kun hevonen on lihaksikkaan ja nuorekkaan näköinen, eläinlääkärit hämmästyvät aina kuullessaan senoikean iän.

Nuorempana ratsastin ratsastuksen vuoksi, se oli niin kivaa. Nykyään kaikki menee hevosen ehdoilla ja harrastukseni on syynätä sitä onko siinä kenties joku vika, miten se voi, ja tuhlata rahani sen mukavuuksiin. :D
Oma ratsastustaito on nykyään tasoa Puska Ö...

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   31.7.25 16:31:38

Olen hevosperheestä, kasvanut kiinni hevosiin enkä osaa olla ilman. Ratsastaminen on valikoitunut jo lapsena pääasialliseksi urheilumuodoksi enkä osaa olla sitäkään ilman.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.25 16:58:09

Jumpatakseni ja liikuttaakseni hevostani. Asuu pihatossa, muttei liiku tarpeeksi, ja on sen verran iso ja reipas ettei maastakäsin saa tarjottua riittävää liikettä. Tiet on kesäisin niin kovat ettei voi ajaa, joten ratsain hevonen pääsee liikkumaan parhaiten.

Lähettäjä: Kerttuli 
Päivämäärä:   31.7.25 21:19:12

Hevosen selkään nouseminen ja ratsastaminen pitää tietyllä tavalla kehon "nuorena". Koska olen jo keski-iässä, tällä on merkitystä. Jos joku muu laji tekee saman, otan vinkkejä vastaan ilolla, sillä muutoin olisin jo melko kypsä jo luovuttamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 21:25:56

Minä olen ratsastanut 50 vuotta. En osaa olla ilman.

Nuorena olin heppatyttö. Hevoset oli se juttu.

Nyt ratsastus pitää kropan ja mielen tikissä. Koskaan en lähde tallilta vihaisena ja ärtyneenä.

Lähettäjä: Lasse 
Päivämäärä:   1.8.25 17:06:16

Jos menee yli 3 pv etten sitä tee niin masennun.
Jotenkin vaan ilo katoaa elämästä.
Lomallakin jos olin ja en muutamaan päivään käynyt tallilla niin tuntui ihan tylsältä kaikki.
Sellanen plaah olo tulee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.