Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras satula istua?

Lähettäjä: Vieno 
Päivämäärä:   29.7.25 10:17:56

Tiedän että makuja ja istujia on monta, mutta kerro oma suosikkisatulasi oman istuntasi kannalta perusteluineen.

Re: Paras satula istua?

Lähettäjä: LT 
Päivämäärä:   29.7.25 10:24:01

Ratsastuskoulun uudella hevosella on Henry de Rivel (tai jotain sinnepäin) yksisiipinen koulusatula. Satula tuli hevosen mukana. Pelkään, että kesän aikana se on vaihdettu toiseen.

Täydellinen satula tappijalkaiselle tädille. Kerrankin satulan reisi/polvituet ovat minulle sopivat. Yleensä jos joku tehtävä tai tilanne jännittää, könötän hevosen kaulalla. Tuo satula estää könöttmisen ja pitää istunnan ”täydellisenä”. Kyseinen hevonen ei ole (tai keväällä ei ollut) täysin vielä sopeutunut ratsastuskouluun ja saattoi ottaa pieniä sivuloikkia. Sivuloikat jännittivät, mutta satula pakotti istumaan suorassa eikä antanut mahdollisuutta könöttää kaulalla.

Pidemmät ratsastajat vihaavat tuota satulaa. Eivät saa jalkaansa siihen mahtumaan hyvin polvi/reisituen sijainnin ja koon vuoksi.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.7.25 10:31:26

WoW, mittatilauksena tehty mulle ja hevoselle. Reisituet polvitukien sijaan, kapea istuin ja paljon muuta kivaa.

Tehdaspenkeistä tykkään Wintecin Isabellista (tätä moni vihaa, koska se pakottaa istumaan oikein), Prestigen D1:stä ja Prestigen Roma Jumpista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.25 10:38:04

Yllä olevaan wintec isabelliin että kaikille ei sovi koska ihmisillä on eri mittasuhteet ja eri ihmisillä oikein istuminen on erilaista…

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   29.7.25 10:41:20

Itsellä oli Zaldin satula, tuplapehmuste istuinosassa - paras tähän mennessä. Harmi, ettei mittatilaus-satula käynyt seuraavalle hevoselle.

Lähettäjä: Ma 
Päivämäärä:   29.7.25 10:53:59

Amerigon vega

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.25 11:37:02

Tykkään prestigen top dressagesta sekä versaillesista, nämä ainakin omalla hepalla oli hyvä istua.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.7.25 11:46:45

Minä tykkään kingsleyn satuloista. Kahdella hevosellani nämä. Vaikka ovatkin haukuttuja erään myyjän takia, mutta pääasia on että hevoseni liikkuvat hyvin ja on minulle hyvä.

Lähettäjä: liam 
Päivämäärä:   29.7.25 11:58:15

ErrePlus!

Päivämäärä:   29.7.25 12:18:45

Supreme

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   29.7.25 12:47:15

Omat suosikit Butet koulupenkki, Ideal Suzannah ja yllättäen myös se vanha ”mokkapintainen” wintecin isabell werth (polvituet irrottaen). Noissa olen kuin kotonani näin pienikokoisena, sirona ja lyhytjalkaisena. Erityisesti tuo vanha Butet on sellainen satula, mikä on kuin valettu minulle. Myös Passierin sirius on jäänyt positiivisesti mieleen, mutta ei ehkä ihan top3 mahdu.
Top 3 inhokit taas prestige D2, Anteres tempo ja Erreplussan se Impulse mono (?),noissa tunnen oloni epämukavaksi, ilmeisesti reiteni on liian lyhyt noihin ja siksi anteeksi antamaton polvituki tulee väärän kohtaan ja joudun vähän kuin jatkuvasti ratsastaessa taistelemaan satulan vääntöä vastaan

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   29.7.25 12:54:42

Erreplus, ehdottomasti!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   29.7.25 12:56:44

Lännensatula.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   29.7.25 13:22:16

..vähän riippuu hevosestakin, mutta erään suokin Supreme oli täydellinen ja toisaalta omistamani älveen stubben siegfried teki mieli museoida, niin ihana se flättäriominaisuutensa vuoksi oli.

Lähettäjä: Tilipitappi 
Päivämäärä:   29.7.25 14:05:51

Erreplus

Lähettäjä: asta 
Päivämäärä:   29.7.25 14:10:50

Erreplus impulse, mutta harmi että on liian leveä nykyiselle ja joudun sen myymään : (

Päivämäärä:   29.7.25 15:25:30

Prestige Melody on mulle ihan täydellinen, pitkä reisi harvoin mahtuu 17” penkkiin mutta tää on tosi hyvä mulle ja lyhytselkäiselle hevoselle.

Lähettäjä: Helmikorvis 
Päivämäärä:   29.7.25 15:52:10

Butet ja Meyer. Ja nämä siis koulusatuloissa, estesatulat ei oo mun juttu. Mutta hassua kyllä minä en taas jotenkin tykkää Erreplussan koulusatuloista, vaikka tosi monet kaverit ja tutut niitä hehkuttaa. Ehkä ongelma siinä, että ratsastamissani malleissa ne jäätävän kokoiset polvituet (joista en lähtökohtaisesti pidä) ei vaan osu ihan oikein mun anatomialle sopivasti.

Lähettäjä: Fvh 
Päivämäärä:   29.7.25 16:32:04

Täältä myös ääni mittatilaustyönä tehdylle WoW:lle. Tosin muutama tuttu ei satulastani tykännyt, mutta heillä on huomattavasti isompi p€rs€ kuin minulla, joten en ottanut kritiikkiä tosissani. En kyllä kehdannut sanoa sitä heille.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   29.7.25 17:44:57

Erreplus JF estesatula on mun satuloista ollut paras, hyvänä kakkosena CWD 2Gs

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.7.25 19:20:56

Erreplus!!!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.