Lähettäjä: s
Päivämäärä: 24.7.25 13:38:45
Aikuinen Concerta käyttäjä täällä siis itse. Mulla tuli alkuun Concertasta todella pahoja sivuvaikutuksia ja jouduin tekemään niin, että söin hetken Medikinetiä ja annosta nostetiin, jonka jälkeen aloitin sitten uudestaan Concertan pienimmällä annostuksella, kun keho oli Medikinetin kautta tottunut "samoihin aineisiin". (Medikinet oli kohdallani kuitenkin liian lyhytvaikutteinen). Nyt syön vasta 36 mg Concertaa, mutta on siitä jo melko selkeää apua.
Mutta, kun olen kokeillut pitää välillä päivän tai kaksi taukoa, niin olen näinä päivinä aaaivan järjettömän väsynyt. Onko tämä joku Concerta sivuvaikutus vai vaan "paluu todellisuuteen"? Ymmärtääkseni Concerta olisi ns. kertavaikutteinen, eli esimerkiksi vaikutus alkaa heti ekoista pillereistä eikä toisaalta heikkene, vaikka pitäisi välipäivän. Mutta voiko silti tulla ns. vieroitusoireita? Vai enkö vaan enää muista, kuinka väsynyt olin ilman lääkettä aiemmin?
Ja toinen kysymys? Apteekissa kysytään joka kerta, haluaisinko huomattavasti edullisemman rinnakkaislääkkeen. Onko kokemuksia, jos Concerta sopii itselle, niin voiko olla että tuosta rinnakkaislääkkeestä tulee sivuvaikutuksia tai siitä ei saa samanlaista hyötyä? Eli onko niissä merkittäviä eroja?
|