Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käytetyn trailerin osto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 12:07:33

Voiko 2000-3000 euron budjetilla saada käyttökuntoista traileria? 1,5 hevosen traikku hakusessa. Mitä kannattaa ottaa huomioon?

Re: Käytetyn trailerin osto

Lähettäjä: anonyymi 
Päivämäärä:   21.7.25 12:24:59

Lattian ja seinien kunto.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   21.7.25 13:23:00

Olen ostanut ihan hyvän 3000 trailerin. Kattoluukun pidike oli rikki (en ostaessa huomannut, en avannut siinä luukkua) ja kattoluukku meni vaihtoon. Itse tehden 85e (+hinta omalle työlle). Etuovi meni seuraavana talvena pehmeäksi ja uusin sen. Tämä maksoi useamman satasen. Lähivuosina varmastikin seinät pitää vaihtaa, se lienee 2000-3000e korjaus.

Pohjia joutuu käsittääkseni 10v +- muutamia vuosia välillä vaihtamaan jos on vaneria. Katsastusmies tarkistaa nämä 2v välein. Ymmärtääkseni on ollut 1500-2000e homma jos ulkopuolisella teettää, paksu vaneri ei ole ihan halpaa eli ilmaista ei ole myöskään itse tehden. Myös lastaussilta on ymmärtääkseni vaneria ja pitää jollain välillä uusia.

Sähköjohdot hapettuu ja ihmiset tuntuu uusivan niitä jokusen vuoden välein uudemmissa ja vanhemmissa traikuissa. Ostin muutamalla kympillä itse osat ja veljeni vaihtoi osat tunnissa. Sähköt ei taida olla erityisen kallis korjattava ulkopuolisellakaan.

Jarruremppaa tehdään ilmeisen säännöllisesti vanhoihin traikkuihin, jos ajaa säännöllisesti niin jarrut ilmeisesti pysyy paremmin kunnossa.

Metallirakenteet voinee ruostua ja sitä kautta heikentyä, mutta ymmärtääkseni tämä ei kovin tavallista ole. Ja katsastusmies tarkistaa nämä rakenteet 2v välein.

Lähettäjä: Arvaus 
Päivämäärä:   21.7.25 16:08:20

Saa sillä, kun on malttia, eikä ole pakko ostaa heti. Ostin vm. -94 uudenveroisessa kunnossa olevan big masterin 1800e. Kaikki isot remontit tehty, ollut satunnaisessa käytössä ja säilytetty aina katon alla. Ilmoituksessa oli todella huonot kuvat, minkä vuoksi kukaan ei varmasti käynyt edes katsomassa.

Itse katselisin tuolla budjetilla vanhempia laatutraikkuja Ume, Ifor, Böckmann jne. Mitkä on tehty kovaan käyttöön ja mihin saa osia helposti.

Sellaiset kopit mitkä olleet uutenakin edullisia, kannattaa unohtaa käytettynä kokonaan, koska ne lähtökohtaisesti tehty halvemmista ja heikommista osista. Nämä kokonaan vaneria olevat kopit ovat usein mätiä seinistä ja lattiasta ja halpa koppi + remontti = äkkiä uuden halpiskopin hinta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 22:11:59

Mä ostin 8000e ja 1500e. Toinen ollut käytössä 11 vuotta ja toinen 5 vuotta.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   21.7.25 22:23:55

Älä luota siihen, että katsastuksessa jotain tarkistetaan. Sieltä pääsee ihan pommeja läpi. Ryömi itse traikun alle tutkimaan pohja ja tutki mitä kumimaton alta löytyy. Etunurkat ja perä lastaussillan reunasta pehmenevät usein ensimmäisinä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.