Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syöttääkö jotkut oikeasti homeista heinää?

Lähettäjä: keiju 
Päivämäärä:   19.7.25 00:46:52

Mulla on ollut oma 5 hepan talli jo toistakymmentä vuotta, johon ollaan paalattu itse omat heinämme. Muutama vuosi sitten laajennettiin tallia niin, että nykyisellään sinne mahtuisi 20 asukkia. Nyt meillä onkin tusina asiakashevosta puolihoidolla + omat.

Useammat asiakkaat on jo tullessaan päivitelleet, kuinka meidän heinä on niin hyvän näköistä ja jaksavat nyt uuden sadon nähtyäänkin tokaista, että on kyllä hyvää heinää.

Itse en ole paljoa muiden talleilla kierrellyt heiniä katselemassa, joten oma tietämykseni naapurin tai kenen vaan heinistä on ihan pyöreä nolla. En ole koskaan ajatellut meidän heinien olevan mitenkään ekstrahyvää, sitä on aina saatu sitä heinää mitä sinä vuonna on sattunut tulemaan. On näiden vuosien varrelle tietysti mahtunut huonojakin paaleja, mutta niitä ei ole syötetty hepoille. Ollaan toki etuoikeutetussa asemassa, että peltoa ja vuosittaista heinäsatoa on aina enemmän kuin tarpeeksi, joten ei ole mikään hikinen pakko syöttää homeista heinää ihan vaan siksi, että muuta ei ole.

Kysymys tulikin siis otsikossa. Syöttääkö jotkut oikeasti homeista heinää? Voiko sitä ajatella kokevansa, että itsellä olisi sittenkin hyvä heinä, vaikka vaatimattoman suomalaisittain on vuosikaudet ajatellut sen olevan ihan perus ok?

Re: Syöttääkö jotkut oikeasti homeista heinää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 01:15:32

Hyvän näköinen ja hyvä heinä voivat tarkoittaa eri ihmisille eri asioita, eikä se automaattisesti tarkoita, että muualla on ollut homeista heinää.

Itselleni hyvän näköinen heinä on lehtevää heinää. Usein etenkin kuiva heinä on pitkäkortista, vaikka vihreänä paaliin olisi saatukin. Suosin siis odelmaa, joka itselleni on sama kuin hyvä heinä.

Re: Syöttääkö jotkut oikeasti homeista heinää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 01:39:16

Heinää tehdään erilaisiin tarpeisiin. Hyvännäköinen heinä ei välttämättä ole "hyvää heinää" tietyille hevosille tai kavioeläimille.

Huono heinä ei ole homeista välttämättä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.