Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitohevosen etsijät..

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   14.7.25 18:13:56

Taas kävi hoitohevosen etsijä..joo,kiva hepo kiva paikka, ilmottelen kun tulen..juu ei, katoaa kun pieru saharaan eikä vaivauduta edes laittamaan viestiä että kiitos mutta ei kiitos..nyt riittää, en vastaa enää yhdellekään..eipä tässä muuta, kivaa kesää kaikille!

Re: Hoitohevosen etsijät..

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.7.25 19:01:26

Hoidat siis hevosesi itse, kuten omistajan kuuluukin

Lähettäjä: toppi 
Päivämäärä:   14.7.25 19:24:20

No näitähän tuntuu suurin osa olevan. Ihme, että edes vaivautui paikalle. Minulle ei edes tullut paikalle, kun aikuinen ihminen halusi tulla vakkarihoitajaksi omalle tallilleni ja olisi vielä itse voinut päättää, mikä päivä tulee sillä viikolla käymään. Sitä ennen kyseli innokkaasti ja sanoi, että kuulostaa tosi ihanalta, mutta kun olisi saanut kertoa, mikä päivä tulee, niin ei sitten ikinä kyennytkään ehdottamaan mitään. Eikä edes ollut kyse siitä, että se viikko olisi ollut kiireinen, vaan ei vain tullut! :D Ilmoitin sitten viikon radiohiljaisuuden jälkeen, että eiköhän tämä ollut tässä, ja siihen hän vastasi heti että joo.

Toinen vaihtoehto aloittajalle on laittaa ilmoituksen alkuun selkeästi esim. "Otathan yhteyttä vain, jos elämäntilanteesi on sellainen, että sinulla on aikaa ja aidosti halua hoitohevoseen. Jos hoitohevonen on sinulle vain ajatuksen tasolla kiva idea mutta todellisuudessa ei, ei tuhlata kummankaan aikaa."

"Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 14.7.25 19:01:26

Hoidat siis hevosesi itse, kuten omistajan kuuluukin"

Ymmärrätkö, että moni tarjoaa hevostaan hoitohevoseksi ihan vain koska haluaa tarjota sellaisen mahdollisuuden jollekin ja samalla ehkä tutustua uuteen kivaan ihmiseen? Eivät kaikki etsi hoitajaa siksi, etteivät jaksa hoitaa itse.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.7.25 19:42:50

Mulle on muutamaa hoitohevosta tarjottu, mutta en suostu katsomaan sivusta kipeän hevosen liikuttamista, joka juoksuttaessa ontuu jne..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.25 22:37:10

Aloittaja ei selvästikään itse ollut aloitteellinen tässä hoitohevosasiassa. Jos joku kyselee joutohevosta niin kyllähän sitä voi lähteä siitä oletuksesta, että kysyjä hoitohevosta kaipaa. Se on kuitenkin sellainen homma että ei voi tehdä etänä joten paikan päälle tuleminen on pystyttävä sopimaan.

Luulen, että se on sama kuin vuokrahevosen kanssa monelle. Ajatus ja haave on ihana mutta käytännössä ei sitten haluta tai jakseta käydä. Eri syistä. Ratsastuskoulutaustaiselle yksin tekeminen onkin liian jännää tai tuntuu vaikealta. Vaikka olisi jo kokemustakin niin uuden hevosen kanssa aina se tutustumisvaihe joka väkisinkin voi olla vähän epämukava ennen kuin oppii hevosen ja tallin tavat. Asiaa tietysti auttaisi opetus mutta moni ei haluakaan maksaa siitä tai rahat ei riitä. Ja sitten tuleekin jo syksy tai muita kiinnostavampia menoja.

Hevoshommat ei vaan sovi kaikille. Niihin liittyy välillä fyysistä epämukavuutta tai muuta. Hevonen ei heti kulje ja toimi niinkuin haaveiden automaatti ja omista taidoista voi olla vähän väärä käsitys. Moni lopettaa tai aloittaa etsimään uutta haaveratsua.

Muutaman kun tällaisen katsoo niin alkaa kyllä turhauttaa, että ymmärrän ihan todella hyvin aloittajaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.