Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi kysyt?

Lähettäjä: Kysymys 
Päivämäärä:   11.7.25 16:28:52

Miksi kyselet onko hevonen vuokrattavana tai myytävänä? Mikä saa sinut kysymään ihan vieraalta ihmiseltä onko hevonen tai poni myytävänä tai kysyt vuokraus mahdollisuutta?

Re: Miksi kysyt?

Lähettäjä: noonoo 
Päivämäärä:   11.7.25 16:42:23

Miksi en? Jos olen kiinnostunut, niin ei maksa mitään kysyä. Omistaja voisi ottaa kohteliaisuutena. Parhaimmassa tapauksessa saan ostettua mieleisen hevosen tai vuokrattua sellaista.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.7.25 17:01:43

Lähettäjä: noonoo
Päivämäärä: 11.7.25 16:42:23

Miksi en? Jos olen kiinnostunut, niin ei maksa mitään kysyä. Omistaja voisi ottaa kohteliaisuutena. Parhaimmassa tapauksessa saan ostettua mieleisen hevosen tai vuokrattua sellaista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.25 18:22:38

Outo kysymys, varmasti kysytään siksi että halutaan ostaa/vuokrata se hevonen :D
Oman hevoseni ostin aikoinaan niin että kysyin paljonko pitää tarjota että lähtee (ei todellakaan ollut myynnissä). Ja samalle hevoselle on tullut vuokraajia aina välillä niin että joku rohkea tyttö on kysynyt minulta suoraan että saako vuokrata, vaikken vuokraajaa ole etsinytkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 18:47:44

Tottakai kysytään, jos kiinnostava hevonen/poni vastaan tulee! Monet hevoskaupat on syntyneet tällä tavalla ja vain kovin omistushaluinen tai mustasukkainen omistaja voi tästä loukkaantua. Itse ottaisin kohteliaisuutena, jos joku haluaisi ostaa minun hevosiani.

Päivämäärä:   11.7.25 18:50:07

Ja etenkin ponien omistajille näitä kysymyksiä varmasti tuleekin, koska ponit yleistettynä jäävät pieneksi ja vaihtuvat hevosiin, joten ehkä se kysyjä on poniratsastajan vanhempi tai valmentaja, jota ponisi kiinnostaa.

Lähettäjä: Osto 
Päivämäärä:   11.7.25 19:34:36

Onko teiltä kysytty esim. koirasta onko se myytävänä?

Päivämäärä:   11.7.25 20:21:10

"Onko teiltä kysytty esim. koirasta onko se myytävänä?"

On. Koiran kasvattaja olisi halunnut ostaa takaisin, koska koirasta tulikin odotettua parempi ja olisi halunnut käyttää jalostukseen ja harmitteli, kun ei pitänytkään itsellään. Tarjosi tuplahintaa millä itse sen pentuna ostin. En myynyt.

Päivämäärä:   11.7.25 20:22:04

Koirat eivät ole samassa mittakaavassa kodinvaihtajia kuin hevoset tai ponit. Hevosilla on aika tavallista (valitettavasti) useampi omistaja. Hevonen elää 20+ vuotta ja siihen aikaan voi mahtua useita omistajanvaihdoksia.

Itse olen muun muassa kysynyt puolitutulta ratsastuskoululta ponia eläkekotiin ja kaupat lyötiin lukkoon siitä noin vuoden päästä. Kisaponit vaihtavat omistajaa säännöllisin väliajoin ja moni saattaa löytää uuden kodin ns. tiskin alta, eli kiinnostunut ostaja on hoksannut kysyä jo ennen kuin poni edes tulee yleiseen myyntiin. Ihan normaali käytäntö hevospiireissä, ihmeellistä jos joku siitä mielensä pahoittaa!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.25 20:39:01

Harvempi koira on sellainen, että sen ostaminen ketään kiinnostaa. Hevoset liikkuvat tosiaan paljon enemmän.

Lähettäjä: Ei on ei 
Päivämäärä:   12.7.25 00:09:16

Kysyä saa, mutta jos vastaus on ei, se pitää hyväksyä eikä alkaa jankuttamaan ”suostu nyt”.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.7.25 00:52:46

Saattaisin kysyä myös siksi että olisin kuullut tämän suuntaisia juoruja ja voisin esim. vinkata kaverille jos saavat vahvistuksen. Eli ei välttämättä olisi omaa osto/vuokraushalua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.7.25 09:36:14

On minulta kysytty onko taloni myynnissä. Ei kohteliaasti kysymyksestä suuttua tarvinnut, eihän se kysyjä tiedä onko talo rakas kotipaikka tai onko hevonen lemmikki vai käyttöeläin juuri sinulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.