Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallipaikkasi ja siihen kuuluvat työt

Lähettäjä: Normidiili 
Päivämäärä:   11.7.25 15:12:42

Hevoseni on puolihoito-tallissa. Tallin puolesta hevonen viedään ulos ja haetaan sisälle. Ruuat tulevat myös tallin puolesta, mutta omistaja pussittaa heinät itse valmiiksi. Tarhat pitää siivota ja vedet viedä itse. Siis aika perusjuttu. Hinta 700 €/kk.

Re: Tallipaikkasi ja siihen kuuluvat työt

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   11.7.25 15:20:43

Alle 200€/kk

Karsinan siivous ja tarhan. Lisäksi vedet. Ei joka päivä pakko käydä. Kiertävät päivät. Pieni yksityistallin. Kenttä ja alkeelliset tilat.

Hintaan kuuluu heinä ja kivennäinen.

Lähettäjä: Mokka 
Päivämäärä:   11.7.25 15:47:25

Meillä 770€/ kk, itse hoidettavia asioita tarhan siivous ja tarhojen vesiastioiden täytöstä ja puhtaudesta huolehtiminen, heinien pussitus ja jokaisen itse ostamien väkkäreiden laitto. Tallin puolesta siivotaan boksi, viedään hevonen tarhaan ja haetaan sisään, ulkoloimi laitetaan tarvittaessa ovesta päälle ja ruokinta eli heinät pusseista ja väkkärit aamuisin ja iltaisin omistajan valmiiksi täyttämistä kipoista. Loimituksen osalta meidän itse huolehdittava loimet kuivamaan sekä pidettävä huolta että kuiva loimi on aina valmiina ovessa, tallin puolesta ei laiteta siis märkiä loimia roikkumaan kuivaushuoneeseen eikä haeta loimia kuivaushuoneesta. Pohjien huolto kuuluu työntekijöille, mutta usein lanaillaan myös itse mönkkärillä (siis kuka osaa ja ehtii) lisäksi, sillä pohjan huollon väli on turhan harva pohjien käyttömäärään nähden. Maneesitalli.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   11.7.25 15:49:16

Hintaa 350 ja täysihoito. Ei tarttis käydä ite ollenkaan. Tallinpitäjän harrastus.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.7.25 17:19:41

400 e ja kuuluu kaikki muu paitsi väkirehujen valmiiksi laitto

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.25 17:21:37

330e

Hevonen pihatossa ja itsehoidolla. Työntekijä antaa ruuat kun ne vaan on valmiina lähistöllä. Pidän hevosella käytännössä vapaata heinää ja käyn itse kerran päivässä siivoamassa ja laittamassa ruuat ja vedet.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   11.7.25 17:21:49

470e, itse siivotaan karsina ja tarha, huolehditaan vedet ja väkirehut

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   11.7.25 20:22:23

1200, muut tulee tallin puolesta, paitsi jos haluaa lisärehuja antaa niin ne annetaan itse.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.7.25 20:33:52

Esimerkki jokaiselle kuuluvista töistä on, että esim siivoaa jälkensä käytäviltä, ja kavioista tulleet roskat myös pihalta. Käsittämättömintä on, kun puhutaan että tallinpitäjä ei huolehdi siisteydestä ja oma hevonen läträä koko seinän myös ulkopuolelta makuvesien jälkeen, tai ottaa suussaan heinätollon ja varistaa sen.pihalle mennessään. Kun kerrot tämän kymmenellä, niin ehkä ymmärrät miksi ei ole siistä. Isoäitini sanoi, että kaikki osaavat siivota, mutta kuka osaa pitää siistiä, siinä ero.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.7.25 22:10:19

Tallipaikan hintaan kuuluu vesi, heinä ja kuivikkeet. Muut rehut pitää Itse ostaa (tai kaura olisi myös tallin puolesta, mutta oma ruoka-allergikko ei sitä voi syödä). Itse teen ruuat valmiiksi ja tp antaa ne. Mutta jos en olekaan ehtinyt käydä tallilla, niin tp kyllä kokkaa munkin hevoselle ruuat. Tp huolehtii vesistä ja antaa heinät (karsinaan itse iltaheinät valmiiksi). Tp vie ulos ja tuo sisään ja loimittaa tarvittaessa ulos. Oma hevoseni muutti tarhakaverinsa kanssa pihattotarhaan, niin ei tarvitse tuota ulos/sisäänvientiä. Itse siivoan pihaton. Tää mun hevosen kans oleva hevonen on tp:llä treenissä, mutta tp ei Itse siivoa pihattoa. Sitten jos on joku harjoittelija niin tämä sitten siivoaa myös pihaton. Hevosen omistaja siivoaa silloin kun ehtii tallilla käydä. Eli siivoan sitten ilman korvausta toisenkin hevosen paskat. :D hinta 400 e/kk.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 22:15:17

Täysihoito 550e. Omistaja laittaa rehut valmiiksi jos hevonen syö erikoista. Tarhan saa siivota, mutta ei ole pakko. Mulla ekstrana huolehtia hevoselle karsinaan sankossa vesi kun ei juo automaatista. Samoin verkotan heinät valmiiksi yötä varten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.