Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maneesin vuokraus, irtojuoksutus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 07:29:30

Katsoin lähistöni maneesit läpi joita saa vuokrata yksytyiskäyttöön niin monen säännöissä luki että irtojuoksutus kielletty.. onko yleinen sääntö maneeseilla?

Olisin halunnut varsat viedä syksyllä maneesiin juoksemaan ja samalla totuttamaan vieraaseen ympäristöön ja äänentoistolaitteisiin..

Kuvista olen kyllä nähnyt että ainakin näistä maneeseista yhdellä on useammankin kerran näkynyt hevosia irtojuoksemassa.
Että ehkä tarvittaessa joustavat asiassa.. täytynee kysyä :)

Re: Maneesin vuokraus, irtojuoksutus?

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   11.7.25 07:33:52

On melko yleinen sääntö. Ruovitellaan pohjakerrokset sekaisin ja sitten saa lanailla taas yhden käyttökerran jälkeen huolella uudelleen-> ei taida olla kovin kannattavaa taloudellisesti.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.7.25 07:57:02

Yletön riehuminen tekee pahaa pohjalle. Kavio kuopaisee silloin niin syvän kuopan, että normaalipaksuisessa pohjassa kavio menee pintakerroksen läpi alempiin kerroksiin.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.7.25 08:18:53

Jossakin voi saada irtojuoksuttaa just ennen lanaamista. Näin ainakin olen käsittänyt.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   11.7.25 08:47:41

Ei kuulosta hyvältä idealta viedä varsoja juoksemaan irti uuteen paikkaan ja vielä tutustuttamaan äänentoistoon.

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   11.7.25 11:00:27

Lisäksi jos maneesissa on peilejä pitäisi ne peittää irtojuoksutuksen ajaksi. Ja irtojuoksuttaminen on käytännössä yksityisvaraus, jollaisia suurimmassa osassa maneeseja ei anneta tehdä, varsinkaan ulkopuolisten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 11:04:01

Se voi olla että kun ei tiedetä miten ne vieraiden hevoset käyttäytyy että siksi kiellettyä. Oma porukka voi sitten irtojuoksuttaa kun tunnetaan hevoset, kaikkihan ei rallita päättömästi

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   11.7.25 11:11:26

Itse en vuokraa kenttää irtojuoksutukseen enkä -hypytykseen juuri sen vuoksi, että pohja on sen jälkeen usein aivan räävittömässä kunnossa. Itse ajoitan ko. toimenpiteet ennen lanausta ja harrastan niitä ylipäätään aniharvoin, mutta vierailta ei tuon jälkeen jää käteen mitään muuta kuin känsät.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.