Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Samshield-kypärän istuvuus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.7.25 19:00:05

Ostin uuden Samshield-kypärän, joka liikkeessä sovitettiin myyjän kanssa ja tuntui päässä hyvältä. Nyt kun kokeilin ensi kerran ratsain kypärää ja jätin leukahihnan saman verran löysälle kuin aiemmassa Charles Owenissa, kypärä heilui keventäessä päässä. Kiristin leukahihnan ihonmyötäiseksi ja ongelma poistui. Myyjä varoitteli, että CO on hyvin erimallinen ja uusi kypärä tuntuu alkuun varmasti jäävän liian ylös, mutta jäi nyt kuitenkin mietityttämään, onko Samshield siis normaalistikin malliltaan tällainen, että ”vakautettava” leukahihnalla, eikä hihnaa voi jättää löysälle, kuten CO:ssa vai onko kypärä minulle kuitenkin jotenkin väärän mallinen? Muuten istuvuus tuntui ihan hyvältä, vaikka toki kypärä tuntui jäävän otsalta korkeammalle kuin CO vaikka lippa vaakatasoon tulikin, kuten pitää. Kertokaahan kokeneet Samshieldin käyttäjät näkemyksenne, kiitos!

Re: Samshield-kypärän istuvuus

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.7.25 21:46:47

Mulla CO kypäriä ollut ja Sampat ei sovi omaan päähän mitenkään, jää ns. leijumaan päähän eikä takaraivosta ole napakka ihan sama mitä tehtiin ei se takaraivosta istunut, valahti aina silmille.

Re: Samshield-kypärän istuvuus

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.7.25 23:50:01

CO suojaa takaraivoa ns alemmas asti. Samshieldissa takaraivon alaosaa ”suojaa” olematon nahkareunus, itse kypärähän jää todella korkealle takaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.