Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoshierojan koulutus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 09:20:35

Kiinnostaisi hevoshierojaksi kouluttautua, mutta ovatko aina ammattitutkintoja että vaatisi sen hevosalan perustutkinnon käydä? Minulla ei ole mitään hevosiin liittyvää tutkintoa enkä ole ollut varsinaisesti töissä hevosalalla, vaikka kokemusta hevosten parissa onkin parikymmentä vuotta.

Mitä hyviä tutkinto-ohjelmia on hevoshierojaksi, mitä oppilaitoksia suosittelette?

Re: Hevoshierojan koulutus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.25 09:30:18

Itse samaa selvitellyt ja käytännössä vaatii tutkinnon tai vastaavat tiedot ja taidot. Lisäksi vaativat läsnäoloa käytännössä ~3-4 pv joka viikko, kun asiaa tiedustelin vaikka monimuodosta itsellä vähän eri käsitys.

Kpedulla on maksullinen kurssi, josta kai saa ihan hyvät avut mutta onhan tuo varsinaista ammattitutkintoa suppeampi ainakin opintopisteissä...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 11:33:15

Hingunniemessä ei ainakaan jokunen vuosi sitten vaadittu hevosalan perustutkintoa alle ja lähijakso oli kerran kuukaudessa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.7.25 16:01:32

Kauhajoella järjestetään hevoshierontaa koulutusta. Muistaakseni oli viikonloppunper kk ja noin 3000e maksoi

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   8.7.25 16:09:09

Jos aiot oikeasti ammattina hevoshierontaa harjoittaa, niin satsaa ammattitutkintoon. Esim tuo Kauhajoen koulutus ei ole virallinen ammattitutkinto, vaikka varmasti hyvät eväät antaakin. Ammattitutkintoon saat näppärästi opiskeltua myös muita hyödyllisiä tutkinnonosia, jotka auttavat asiakastyössä ja monipuolistavat näkökulmaasi hevosalan töihin muutenkin. Itse opiskelin Hingunniemessä ja vaikka olen ammattitutkinnon jälkeen opiskellut paljon lisääkin, sain sieltä hyvän pohjan lähteä perehtymään laajemmin erilaisiin hoitomuotoihin. Ammattitutkinnon voi opiskella myös esim. Salpauksessa ja Kaustisella, muista en tällä hetkellä osaa sanoa.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   8.7.25 16:09:21

Eiköhän noissa kpedun, salpauksen ym. järjestämissä koulutuksissa ole koulutusta noin 3pv/kk.
Kpedulla ainakin koulutus on ollut ammattitutkinto.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.