Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrahevosmarkkinat?

Lähettäjä: Hippo 
Päivämäärä:   8.7.25 03:44:38

Missä nykyään ilmoitellaan tai etsitään vuokrahevosia? Markkinoilla oli pari hassua ilmoitusta koko Uudenmaan alueelle.

Re: Vuokrahevosmarkkinat?

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   8.7.25 06:17:29

Miksi ihmeessä vuokraisimme hevostani naurettavaan hintaan jollekin toiselle?
Vuokraajat haluavat halvalla päästä paremman hevosen kyytiin.
Vuokrahinta hikisesti vain yhden päivän tallivuokrahinnan osuus. Mukana ei ole hevosen ostohintaa, varusteita eikä muita kuukausittaisten kulujen osuutta
Ostakaa itse oma hevonen ja maksakaa. En ala hyväntekijäksi ja sponssoroi toisten harrastusta

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   8.7.25 07:25:53

Viivi, ei ole mikään pakko pyytää hintana vain tallivuokra/30. :D Ihan oma vika, jos vuokraa liian halvalla.

Facebookissa ryhmä Etsitään/Annetaan/Vuokralle/Hoitohevonen.

Päivämäärä:   8.7.25 09:27:07

Kiva Viivi kun vastasit kysymykseen :-D

Lähettäjä: wV 
Päivämäärä:   8.7.25 09:31:31

Voi jestas Viivi. Taitaa sulla olla vähän vaikeaa elämässä, kun tarvitsee tänne tulla kitisemään. Kukaan ei sun hevosta haluaisikaan vuokrata, painajaismainen omistaja.

Itse olen kyllä aina löytänyt täältä, tosin en ole etsinyt vuokrahevosta = raha ei liiku. Mutta jotkut laittavat esim paikalliseen fb ryhmään kyselyä tai muihin hevosryhmiin alueelta. Esim. hämeessä on hämäläiset hevosihmiset ryhmä, missä moni esittelee.

Päivämäärä:   8.7.25 09:51:28

Meidän alueella on myös yhteinen fb-ryhmä mutta siellä ei ole ollut tosi pitkään aikaan yhtään vuokrahevosta etsivää tai tarjoavaa ilmoitusta. Parastahan olisi jos omalta alueelta löytyisi joku tuttu tai tutun tuttu, mietin siis omalle hevoselle vuokraajan ottamista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.25 09:57:02

Kesällä omistajat hoitaa itse, talven tullen ilmoituksia on kolme kertaa enemmän :)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.7.25 10:21:15

En omistajana enää vuokraa. Aivan liikaa vaivaa ja ongelmia tullut. Ostakaa omat!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 11:09:08

” En omistajana enää vuokraa. Aivan liikaa vaivaa ja ongelmia tullut. Ostakaa omat!”

Kuka kysyi?

Ei kukaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 11:24:55

"Kuka kysyi?

Ei kukaan."

Voi kuule kaima, täällä saa kyllä kirjoittaa, vaikkei kukaan olisi kysynytkään.

Lähettäjä: Mea 
Päivämäärä:   8.7.25 11:33:34

Tarjolla mielestäni entistä vähemmän vuokrahevosia, joten ei niitä ilmoja vain ole.

Samaa mieltä, ettei ole vaivan väärti: omistajan ja vuokraajan tarpeet eivät kohtaa. Maksan mielummin vamentajalle siitä, että hän ratsuttaa ja vie hevosta eteenpäin silloin, kun haluan vapaapäivän sen sijaan, että joku kolmas sekoittaa (nuoren) hevosen säädöt muutaman kympin takia.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   8.7.25 13:37:15

"Tarjolla mielestäni entistä vähemmän vuokrahevosia, joten ei niitä ilmoja vain ole.

Samaa mieltä, ettei ole vaivan väärti: omistajan ja vuokraajan tarpeet eivät kohtaa. Maksan mielummin vamentajalle siitä, että hän ratsuttaa ja vie hevosta eteenpäin silloin, kun haluan vapaapäivän sen sijaan, että joku kolmas sekoittaa (nuoren) hevosen säädöt muutaman kympin takia."

Tämä. Meilläkään ei ole ollut vuokraajia enää moneen vuoteen, koska en vain koe, että se vuokraajan maksama pieni summa olisi sen kaiken vaivan väärti. Kulut ovat nousseet niin paljon, että joku muutama kymppi on pelkkä kärpäsen kakka siinä kokonaisuudessa eikä sellaisen takia kannata ottaa riskiä ja ryhtyä säätämään jonkun ventovieraan ihmisen kanssa, joka saattaa osoittautua epäluotettavaksi tai vaikka lopettaa jo alle puolen vuoden päästä. Jotta koko hommassa olisi omalta kannaltani mitään järkeä, rahallisen korvauksen pitäisi olla jo ihan tuntuva, siis tyyliin vähintään 50 €/kerta, mutta sellaiseen ei sitten taas maksuhaluja kovinkaan monella ole, joten mieluummin en sitten vuokraa ollenkaan. Hevonen voi aivan hyvin pitää pari vapaapäivää viikossa, ja jos olen itse joskus pidempään poissa, kaverit tai ratsuttaja voivat käydä liikuttamassa.

Lähettäjä: Millis 
Päivämäärä:   8.7.25 14:25:57

Olen sijoittanut hevoseen niin paljon rahaa, että siinä ei tunnu vuokraajan pähkinät millään muotoa. En ole myöskään kiinnostunut jonkun randomin keventelijän pätemisentarpeesta eläinlääkinnän, satulasepän tai muun ammattilaisen rooliin. Kun olen otse gevoseeni tyytyväinen, en kuuntele mitää nobodyn analyysejä. Piste.

Lähettäjä: Oma 
Päivämäärä:   8.7.25 14:28:19

Ostakaa vuokraajat omat. Voitte sitten vuokrata niitä 5 eurolla hienolla maneesitallilla helppoC-ratsastajille jotka ei jaksa sitoutua kolmea viikkoa kauemmin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.