Lähettäjä: *.
Päivämäärä: 6.7.25 15:03:19
Mun kokemus ukosta, joka näiden mukaan OIKEA kengittäjä: pakettiautossa kaikki pelit ja vehkeet. Koulutus. Ei laita ravureita.
Ei kelvannut ne tehdaskengät, jotka mulla olis ollut valmiina ja tiesin että hevoselle sopii hyvin vähällä muotoilulla. Ei vaan halusi laittaa numeroa isommat eri merkkiset. Niitä sitten kilkutteli autossaan vartin. Enkä ihmettele, koska sit ku ne otettiin pois, ja laitoin ne edellisten numeroa pienempien tehdaskenkien kanssa päällekäin. niin ihan samoilta näyttivät ;) Kovan työn oli tehnyt, kun kavensi takomalla ja lyhensi kannat jollain sirkelillä taimikäonkaan. Mutta ethän sä voi pyytää kengityksestä melkein kahtasataa euroa, jos sä saat puolessa tunnissa kengitettyä sen kiltin hevosen omistajan sulle antamilla kengillä...
Mulle Kengittäjä on se, joka saa hevosen kengitettyä suht nopeasti - tärkeää etenkin nuoren kohdalla, jolla ei vielä kärsivällisyyttä. Jonka työn jälki on hyvää - tähän voi omaa silmää totuttaa katselemalla kaikkien muidenkin hevosten kavioita kengittäjien jäljiltä. Jonka jäljiltä hevonen liikkuu hyvin ja kengät pysyvät jalassa - tässä tietysti vaikuttaa myös se hevonen ja pohjat missä se liikkuu. Ja vaikka noi kaikki toteutuis, mutta käyttäytyisi huonosti mun hevosia kohtaan, niin ei jatkoon. Asiasta niitä saa ja pitää komentaa, mutta pitää olla kärsivällisyyttä ja karismaa, jolla hevoset saa käyttäytymään. ja tajuta, että sitä jalkaa ei vaan voi pitää määräänsä enenpää ylhäällä.
Mulle ei oo väliä, millanen auto, mutta siellä pitää olla tarvittavat työkalut. On ollut niitäkin, joille on tarvinnut lainata omaa alasinta ja rälläkkää jne. Mitäs jos niitä ei olisi tallilta löytynyt?
Ulkomuodolla ei väliä, paitsi tietty asialliset työkengät ja vaatteet. No ei oo tullut vastaan korkokenkiä tai minihametta. Tai shortseja :)
|