Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.7.25 11:31:43
Mä olen kyllä myös kieltänyt hevoseeni koskemisen. Meillä on ahdas talli jossa pyörii myös tuntitoimintaa eli suurimmaksi osaksi lapsia. Jos hevoseni on käytävällä varustettuna, sillä sekunnilla kun poistun näkyvistä esimerkiksi käymään varustehuoneessa, on lapsilauma hevoseni kimpussa lässyttämässä ja hipsuttamassa turpaa. Eivät he mitään pahaa tarkoita, mutta hevoseni ahdistuu siitä ja on vain ajan kysymys, koska nappaa jostain lapsesta kiinni. Ovat sen verran aloittelijoita vielä, etteivät osaa lukea hevosen elekieltä. Olen sanonut että hevoselle täytyy antaa oma tila ja jos sitä häiriköi, se kyllä komentaa sitten takaisin kun menee hermot, ja siinä kohtaa on ihan turha tulla minulle tai tallinomistajalle itkemään. Tekivät siis samaa myös hevosen ollessa karsinassa, mutta en ole ainakaan enää nähnyt kenenkään pitelevän sitä.
Sit on oikeasti myös olemassa näitä, jotka käy vaikka hakemassa toista hevosta tarhasta tunnille ja käy samalla halimassa mun hevosta ja ottamassa en kanssa kuvia ja videoita, kun se on niin heidän lemppari! Öööö... ette ole ikinä ratsastaneet sitä, hoitaneet sitä tai edes saaneet lupaa koskea siihen. Täten olen myös kieltänyt hevosestani someen postaamisen ilman lupaani. Älytöntä.
|