Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toisen hevosta ei edes namiteta ilman lupaa

Lähettäjä: Meneekö perille 
Päivämäärä:   5.7.25 09:30:40

Tuosta Kuopion eläintarhan kuolemasta tuli mieleen ettei edes namitus ole ok.
On se kumma kun on näitä pakko namittajia joille ei se oma turpa riitä. Kaiken lisäksi namit annetaan palkinnoksi kun hevonen on juuri esim kuopinut lattiaa tai tehnyt muuta EI palkittavaa... Menee hermot näihin ja sitten ei uskota kun omistaja kieltää vaan aletaan "salaa" namittamaan. Minun hevoseni ruokavalioon ei kuulu se vaalea pehmeä leipä tai sokeripalat. Ei edes porkkanat väärällä hetkellä annettuna.

Re: Toisen hevosta ei edes namiteta ilman lupaa

Lähettäjä: jenni 
Päivämäärä:   5.7.25 09:34:59

Meni perille vasta lyötyäni namittajaa ojentavaan käteen. Välit meni muttei kiinnosta jos toinen ei kunnioita rajoja..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.25 09:57:22

Mä oon kerran saanut niin hirveät raivarit kun kiellosta huolimatta hevoselle työnnettiin porkkanaa. Ilmeisesti ajatuksella että inhottava omistaja vaan kieltää kieltämisen ilosta. Oikeasti syynä oli hevosen mahahaava ja ibd joita oli hoidettu eliminaatiodieetillä (lääkkeiden lisäksi) ja hevonen ei ollut saanut mitään ylimääräistä pitkään aikaan ja oltiin vasta muutama aine lisätty takaisin ruokintaan. Vitutti niin paljon, että joku kehtasi mennä riskeeraamaan kiellosta huolimatta sen kaiken rahan ja ajan mitä hevosen kuntoutukseen oli käytetty. Ensin huusin ja sen jälkeen itkin. Mulle sanottiin että "no pitää ovessa lukea jos ei saa antaa" niin sen jälkeen on hevosen ovessa myös lukenut isolla, että ei saa ruokkia. Tästä on jo monta vuotta ja en ole ottanut teippejä pois, muistuttavat toivottavasti välillä tallilaistaan ja hänen miestään, joka sen porkkanan antoi, että tuli silloin mokattua. Koskaan en kuullut pahoittelua enkä jälkeenpäin kysymystä voiko hevonen hyvin, pelkästään syyttelyä siitä, että mun vika kun ei lukenut mitä ei saa antaa. Vaikka siis nimenomaisesti olin kieltänyt ääneen ettei saa antaa.

@!#$ edelleen kun ajattelen asiaa, vaikka siitä on jo useampi vuosi ja hevonen edelleen kunnossa. Toki en anna sille vieläkään edes sitä porkkanaa, kun se ei sitä välttämättä tarvitse ja en halua riskeerata ibd:n kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.25 11:31:43

Mä olen kyllä myös kieltänyt hevoseeni koskemisen. Meillä on ahdas talli jossa pyörii myös tuntitoimintaa eli suurimmaksi osaksi lapsia. Jos hevoseni on käytävällä varustettuna, sillä sekunnilla kun poistun näkyvistä esimerkiksi käymään varustehuoneessa, on lapsilauma hevoseni kimpussa lässyttämässä ja hipsuttamassa turpaa. Eivät he mitään pahaa tarkoita, mutta hevoseni ahdistuu siitä ja on vain ajan kysymys, koska nappaa jostain lapsesta kiinni. Ovat sen verran aloittelijoita vielä, etteivät osaa lukea hevosen elekieltä. Olen sanonut että hevoselle täytyy antaa oma tila ja jos sitä häiriköi, se kyllä komentaa sitten takaisin kun menee hermot, ja siinä kohtaa on ihan turha tulla minulle tai tallinomistajalle itkemään. Tekivät siis samaa myös hevosen ollessa karsinassa, mutta en ole ainakaan enää nähnyt kenenkään pitelevän sitä.

Sit on oikeasti myös olemassa näitä, jotka käy vaikka hakemassa toista hevosta tarhasta tunnille ja käy samalla halimassa mun hevosta ja ottamassa en kanssa kuvia ja videoita, kun se on niin heidän lemppari! Öööö... ette ole ikinä ratsastaneet sitä, hoitaneet sitä tai edes saaneet lupaa koskea siihen. Täten olen myös kieltänyt hevosestani someen postaamisen ilman lupaani. Älytöntä.

Lähettäjä: Nesra 
Päivämäärä:   5.7.25 15:29:02

Olen tallinpitäjä. Mun tallisopparissa lukee, että muiden kuin omien hevosten syöttäminen on kielletty ilman lupaa.

Lähettäjä: Poppari 
Päivämäärä:   5.7.25 15:41:59

Syötän jatkossakin ja sille ette voi mitään
T. Namittaja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.7.25 15:50:55

No toivottavasti et osu mun hevosen kohdalle . Muuten laskusi tarpeetoman kivun ja kärsimyksen tuottamisesta (pahimmillaan tukehtuminen )on nopeasti tiedossa Allerginen ...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   5.7.25 17:15:52

"Syötän jatkossakin ja sille ette voi mitään
T. Namittaja"

Voit aiheuttaa erittäin pahan allergisen reaktion namittamallesi hevoselle. Pahimmillaan johtaa hevosen kuolemaan. Tiedossani on tällainen tapaus.

Lähettäjä: Juustopallinaama 
Päivämäärä:   5.7.25 18:43:04

"Lähettäjä..
No toivottavasti et osu mun hevosen kohdalle . Muuten laskusi tarpeetoman kivun ja kärsimyksen tuottamisesta (pahimmillaan tukehtuminen )on nopeasti tiedossa Allerginen ..."

Saisko selvennyksen? Kenellä lasku on tiedossa ja kenen tai minkä nimi on Allerginen?

Lähettäjä: jaana 
Päivämäärä:   5.7.25 20:11:09

Tiedän itse orin joka reagoi porkkanaan ja porkkanan syöttö ehdottomasti kielletty muistaakseni Gipsy Air

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   5.7.25 20:25:30

Ja tätä tehdään ratsastuskouluissa salaa.

Unohdetaan kokonaan hevosten hyvinvointi kun on ostettu kivoja nameja joiden annosta saa kivoja videoita someen

Lähettäjä: kuiva vitsi 
Päivämäärä:   5.7.25 22:17:29

"Lähettäjä: Poppari
Päivämäärä: 5.7.25 15:41:59

Syötän jatkossakin ja sille ette voi mitään
T. Namittaja"

Jonkun sait kuitenkin huutamaan tyhmästä provostasi:D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.