Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Latvialaiset järkeviä hevosia?

Lähettäjä: Itä 
Päivämäärä:   2.7.25 09:24:31

Tajusin tuossa hiljattain, että kaikki järkevimmät ja mukavimmat kaikki käy -hevoset melkein 40-vuotisella hevosuralla ovat olleet latvialaisia. Hauskaa sattumaako, vai onko muutkin huomannut saman?

Re: Latvialaiset järkeviä hevosia?

Lähettäjä: 12 
Päivämäärä:   2.7.25 09:26:11

On niissä ” villejäkin”..mutta kyllä, siellä on onnistuttu jalostamaan luonnettaá

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   2.7.25 09:30:36

Mulla on tosi kuuma ja menevä latvialainen, mutta käsitellä helppo ku mikä, ei säiky eikä kevätjuhlaile ikininä.

Lähettäjä: El 
Päivämäärä:   2.7.25 10:07:48

Mun eteen 40v aikana on tullut ainakin viitisen sekopäistä latvialaista. Mutta mitään yleispätevää voida sanoa koska samoja saksalaisia orilinjoja sielläkin enenevässä määrin. Ja jokaiseen vaikuttaa toki koulutus../ pikakoulutettuja sieltä tullut joilla siksi toki luonteen kanssa haasteita

Lähettäjä: Molla 
Päivämäärä:   2.7.25 11:42:16

Mullakin kuuma latvialainen, mutta ei sekoile muuten. Lunki käsitellä eikä tee kevätjuhlaliikkeitä mutta kovaa haluaa kyllä mennä.

Pari muutakin tiedän, kilttejä ja helppoja nämä. Vähän raskaamman rakenteisia, ei mitään norsuja mutta selkeästi ns. vanhemman mallisia.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.7.25 11:44:53

Minun ensihevonen oli latvialainen ruuna, ihan super järkevä ja kiltti luonne <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 11:52:58

Sellaiset hevoset kuin omistajakin :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 13:21:11

Mulla useampi. Ei mitään superälykkäitä, mutta kilttejä ja kaikki käy tyyppisiä. Hyviä harrastetason kisahevosia vaativaan asti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.