Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lv tammalle ratsuori

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   27.6.25 18:34:32

Mulla tekis mieli laittaa mun lv tamma kantavaksi jostain ratsuorista. Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus? Miten oriasemilla suhtaudutaan tällaisiin mixeihin? Mitä kaikkea pitäis ottaa huomioon?

Re: Lv tammalle ratsuori

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   27.6.25 18:41:18

Mikä on tavoitteesi varsan kanssa, eli siis mitä toivot varsasta?

Jos toivot ratsua, jolla on kunnolliset ratsuominaisuudet, älä valitse emäksi lämppäriä. Emä periyttää itseään varsaan vielä enemmän kuin isä. Jos päädyt myymään varsan jossain vaiheessa, kannattaa huomioida, että sen rahallinen arvo on todennäköisesti mitätön. Poikkeuksena ehkä, jos sille tulee kelvolliset kolme askellajia ja se on tosi helppo ja kaikessa toimiva, silloin joku ratsastuskoulu voisi kiinnostua. Toinen ostajakunta on tädit, joilla on hyvin vähän rahaa. Mutta jos sille tulee lämppärin laukka, se voi olla todella vaikea myydä, koska se ei käy ravurista eikä ratsusta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.6.25 18:57:23

No jos haluat itsellesi matkaratsun ja tamma on menestynyt matkaratsu ja ori samaten (vaikka arabi), niin mikäs siinä. Mutta mix voi joko onnistua tai olla surkea, ja kukaan muu ei sitä varsaa halua eli kannattaa lähteä sillä ajatuksella pystyykö itse pitämään loppuun asti. Mitään hienoa kouluhevosta tms. siitä ei tule.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   27.6.25 19:20:07

Itselle varsan haluaisin lähinnä mielenkiintoiseksi projektiksi, harrasteluun, maastoiluun ja höntsäilyyn. Ken tietää vaikka pikku kisoihinkin? Tammalla äärettömän kiva luonne, korrekti rakenne ja ok laukka.

Lähettäjä: Miih 
Päivämäärä:   27.6.25 20:35:33

Anna mennä vaan, kyllä orit maksavia asiakkaita ottaa. Enempää en osaa auttaa. Mutta rakkaan tamman varsasta tulee rakas <3

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   27.6.25 20:35:53

Aina joka vuosi tulee näitä jotka kuvittelee että tässä hyvä idea. Korrekti rakenne, ok laukka. No onko samaa tammasi sisaruksilla, vanhemmilla, niiden sisaruksilla ja vanhemmilla... ? Niin, kun sieltä voi tulla hyvin kivasti läpi kiveräkintereinen isoliikkeinen kunnon levittäjä. Siinähän sille koitat tehdä sitten ok laukkaa ja rakennekaan ei ehkä olekaan niin korrekti.

Mutta siitä vaan. Jos itselleen tekee niin sama se minkä mutta en itse käsitä ratsun ja ravihevosen mikseriä. Matkaratsastushevosen kannalta ehkä joo, mutta ravuri sopii suht sellaisenaankin siihen.

Lähettäjä: prkl 
Päivämäärä:   27.6.25 21:35:07

KASVATUS-puolen topa!!!!

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   27.6.25 21:48:43

Unohtaisin. Ei mitään järkisyytä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.