Lähettäjä: kke
Päivämäärä: 25.6.25 14:36:27
Kaikki pitää saada ilmaiseksi. Jos joku saa halvalla, pitää muidenkin saada. Jos myyn yhdelle vähän jotain, niin pitää muidenkin saada paljon samaa.
Tällä paikkakunnalla ei ole ollut ainuttakaan sahaa enää yli 10 vuoteen, kaikki ovat lopettaneet. Kuivikkeet ostetaan muualta ja tuodaan tälle paikkakunnalle. Kuivikkeita oli vaikea saada pari vuotta sitten ja minä lupasin yhdelle kaverille pari jätesäkillistä kuiviketta, että saa omille hevosilleen (4 kpl) vähän jotain kuivikekuormaa odotellessa.
Siis minä lupasin yhdelle kaverille kaksi jätesäkillistä kuiviketta. Hän maksoi niistä vähän. Meidän välillä kyllä toimii vastavuoroisuus ihan hyvin ja toimimme muutenkin aika kimpassa esim. jos toinen on reissussa niin toinen sitten katsoo hänen hevosten perään.
No, sittenpä tuli muutkin tallinpitäjät ja hevosenomistajat luokseni hakemaan kuiviketta. Kun yhdelle lupasin vähän niin tokihan minä muillekin sitten annan säkkitolkulla, kuomuperäkärryllisen tai jopa traktorin lavallisen. Tsiisus...
Ei siis edes kysytty, että voitko myydä mullekin säkillisen vaan tultiin hakemaan ilmaisia kuivikkeita. Joku sanoi, että hänellä on 15 hevosta pihassa niin hänen on saatava kuiviketta. Okei. No, minulla on 6 hevosta pihassa ja ihan itse olen kuivikkeeni hankkinut, eikä minulla ole mitään velvollisuutta ANTAA sitä etukäteen kysymättä kenellekään.
Uskomatonta.
Eräällä henkilöllä oli kaksi hevosta omassa pihassa ja heinät vähissä, ja hän oletti, että saa heinää keneltä tahansa. Ja eipä kuka tahansa hänelle myynyt, kun muillakin olin heinät vähissä, ja oli todella kiukkuinen siitä, että joutui OSTAMAAN heinää muilta. Luuli saavansa ilmaiseksi. Vaikka hän ei koskaan anna mitään kenellekään.
Ja pointti tässä se, että nuo ilmaiseksi hakijat eivät itse todellakaan anna kenellekään mitään, eivät välttämättä edes myy muille mitään, mutta ovat ilmaiseksi hakemassa muilta. Hohhoi...
|