Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  MB facebook myynnit

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   25.6.25 12:37:19

Miten henkilöllä MB (somessa TP tilin ylläpitäjä) on kokoajan liki uusia huopia ja varusteita myynnissä kasoittain, ymmärrän että on monta hevosta mutta tuo volyymi riittäisi varmaan kokonaiselle tallille?! Ja useimmat ovat uusia lapuilla joten ei edes ehtinyt käyttää ennenkun päättää myydä´!

Re: MB facebook myynnit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 12:46:50

Ostaa halvalla alennuksista, myy eteenpäin kalliimmalla

Päivämäärä:   25.6.25 12:49:37

Olen monesti ihmetellyt, että onko tuo oikeasti vaivan arvosta :D Samat huovat ja varusteet roikkuu melko pitkään myynnissä, kun suurin osa osaa ne itsekin ostaa edullisemmin alennuksesta. Itse laitoin aikoinaan yhden todella suositun tuotteen myyntiin kohtuhintaan eikä mennyt kahta tuntiakaan kun kyseinen henkilö yritti tingata puolet pois (ilmeisesti myydäkseen itse kalliimalla eteenpäin). Sanomattakin selvää, että tuote meni vielä saman päivän aikana ihan pyyntihinnalla.

Lähettäjä: sjs 
Päivämäärä:   25.6.25 15:12:04

Minä en koskaan vastaa tinkijöille mitään, laitan ihan suoraan estoon :D

Päivämäärä:   25.6.25 15:28:31

En tiedä tämän ihmisen tilanteesta. Mutta jos on vaikka työ, jossa pitää päivystää, siinähän on hyvää aikaa hieroa kauppoja ja tienata vähän lisää.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.6.25 16:02:33

Tästä tehty ihan postaus kyseiseen tiliin, missä hän avaa tilannetta ja varmasti kysyjille tarkentaa, jos joku jää epäselväksi :)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.6.25 16:09:06

Milloin tuo postaus on tehty? Tai millaisen kuvan takaa sen löytää?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.6.25 16:12:51

https://www.instagram.com/tuhmaponi/p/C3o_teEsozS/

Päivämäärä:   25.6.25 16:16:01

Ymmärsin että on myös talleilla kadonnut tavaraa? useampi kirjoittellut netissä asiasta? Onko sitten sama tyyppi?

Päivämäärä:   25.6.25 16:56:45

Verottajalle vinkkiä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.6.25 17:13:25

Kirppismyynnit on verotonta kunnes myyntivoitot ylittävät 5000€ (oliko summa oikein, ulkoa en muista tarkkaan).

Aika paljon saa kaupata jos myyntivoitot ylittävät tuon että veroa siitä joutuu maksamaan. Yleensä kirppiksellä uuden ostohinta on enemmän kuin myyntihinta joten myyntivoittoa ei tule. Poikkeuksia tietysti on.
Yleensä trokaus ei kyllä rahaa laariin juurikaan tuo, ei tarvitse olla kateellinen toisen myynneistä. Sen missä jossain voittaa, toisaalla menettää.
Jos saat jotain myyntivoittoa jostain satulahuovasta, todennäköisesti ostat hevosellesi jonkun kivan loimen. Tuo loimi joutaa jossain vaiheessa roskiin tai halvemmalla myyntiin kirppikselle. Voititko jotain?

Päivämäärä:   25.6.25 17:16:04

" oman perheen käytössä olleita"

LähettäjäMari Bergholm 
Päivämäärä:   25.6.25 17:23:39

Heippa hevostallin väki!

Kiitos linkkauksesta - - : Tuo teksti kannattaa tosiaan lukea. Siinä on tiivistetty hyvin vastaus toisinaan nousevaan keskusteluun.

Aiheiden säännölliset aloitukset eivät tosiaan haittaa, olenhan näkyvä hahmo, mutta toivoisin että nuo ”totuudet” joita esim . täällä kirjoittaa varasteluista ym asiattomuuksista eivät päätyisi osaksi keskustelua. Olen poneineni edelliset reilut 10 vuotta viihtynyt vain muutamalla yksityistallilla, Ruskeasuon poliisitallissa ja Tuomarinkylän Talli Oy:n tallissa (pari viikkoa myös Kilpatallissa viitisen vuotta sitten) eikä näillä varastelujutuilla ole mitään pohjaa kyseisissä paikoissa tai missään muuallakaan. Myös rikosrekisterini on puhtoinen ja verottajankin kanssa ollaan väleissä. Piti ihan varta vasten kysyä reilu viikko sitten edellisen postauksen aikaan Talli Oy:n vastaavalta onko tällaisia juoruja joskus ollut, johon hän vastasi, ettei todellakaan ole ja oli itsekin sitä mieltä, että törkeää kirjoittaa toisesta noin. Uskon, että Poliisitallin pitäjä(t)kin voi saman allekirjoittaa. Olen ymmärtääkseni ja palautteenkin mukaan ollut mukava tallikaveri ja maksukykyinen luotettava asiakas kivakäytöksisten ponieni kanssa. Nykyäänhän puuhastelen omissa tiloissani ja yksi karsinapaikka minulla on yhä Ruskeasuolla.

Tuntuisi typerältä työllistää jo valmiiksi kuormittunutta poliisia noilla kirjoituksilla, joten sellaiseen en ajatellut lähteä.

Lähtökohtani heppailuun voit lukaista postauksesta ja ne ovat antaneet minulle kovan vimman tehdä sitä mitä rakastan. Toivon samanlaista paloa kaikille muillekin, jotka eivät kuulu lajin marginaaliryhmään, jossa tekemistä rahoittaa joku toinen kuin itse lajiin hurahtanut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.