Lähettäjä: Hey
Päivämäärä: 23.6.25 23:38:50
Kannattaa käydä tutustumassa suoraan paikan päällä. Kyllä se puhuessa selviää että mikä on harrastetalli ja mikä ei.
Maneesittomalla kannattaa kiinnittää huomiota kentän hoitoon. Hyvä vinkki on se, että jos tallinpitäjä itse ratsastaa tai jopa kisaa, on kenttä lähtökohtaisesti hyvin pidetty. Jos pitäjät ei ratsasta itse viikottain, ei kenttää hoideta kovin hyvin kun ei niillä ole itse käsitystä/tuntumaa mikä on hyvä pohja
Kovin monessa ei isoja tarhoja ole yksintarhaavalle, koska maa kallista. Ja onko tarhat mutaiset vai pysyykö kuivana.
Heinän laatu ensiarvoisen tärkeää. Onko ostoheinä laatutuottajalta vai harrastellaanko itse tai ostetaan sieltä täältä heinää. Pitkäikäiset heinäsuhteet laatutuottajalta ( useampi vuosi) kertoo onko tallinpitällä ymmärrystä heinän merkityksestä.
Sekä ne hevoset jotka paikan päällä.. onko ne lihavia/liian laihoja vaiko hyvännäköisiä hevosia, joilla karvat kiiltää. Hevoset kertoo paljon.
Itsekin moneen tallipaikkaan tutustuneena olen huomannut että näillä kriteereillä pärjää pitkälle. Vaikka tallinpitäjä muuta vakuuttaisi. Teot kertoo enemmän kuin pelkkä puhe.
|