Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallipaikka suosituksia Järvenpää-Kerava-Tuusula

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   23.6.25 18:37:13

Saisiko otsikon mukaisilta alueilta suosituksia? Itse asun keravalla joten sen lähisijainti prio 1. Maneesi ei pakollinen. Tässä on ainakin bellus ja at-Ranch, kokemuksia niistä? Nyt hevonen asuu vihdissä niin en jaksaisi ajella sinne talvea vasten.

Re: Tallipaikka suosituksia Järvenpää-Kerava-Tuusula

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.25 18:42:41

Mitkä kriteerit ja hintahaarukka?

Päivämäärä:   23.6.25 18:48:11

Hyvä heinä, hyvä hoito ja yksin tarhaus. Vedet myös talvella oltava tarjolla. Hinta Max 900€

Lähettäjä: Ev 
Päivämäärä:   23.6.25 19:39:22

At ranch ihan kiva paikka ja kriteereihin sopiva. Belluksella hyvin kyseenalainen maine eikä syyttä, se kannattaa kiertää kaukaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.6.25 19:41:57

Talmassa Takaniityn talli.

Päivämäärä:   23.6.25 21:01:31

Norra-Nybackaan on helppo ja nopea ajaa Keravan keskustasta.

Päivämäärä:   23.6.25 21:11:01

Norra-Nybackastakin kuullut monenlaista, lähinnä tallin tekijöiden vaihtuvuuteen liittyen.

Päivämäärä:   23.6.25 21:33:36

At ranch on sitten täysin harrastetalli. Kenttää ei lanata eikä talvella huolleta mitenkää. Jos menee maneesittomalle tallille niin kannattaa valita sellainen jossa kenttää pidetään kunnossa mahd hyvin. Kuulin myös että kuuluisa AS olisi muuttanut hevosinensa sinne tänä keväänä.....

Päivämäärä:   23.6.25 21:38:15

Valitettavasti tuo 900e on kyseisellä alueella aika tiukka edes maneesittomalle paikalle. Maneesipaikat on tonnin molemmin puolin ja maneesi ei niin paljon tuo paikan hintaan lisää, että olisi kauheasti valinnanvaraa tuolla budjetilla.

Tiipii tallilta kysyisin itse onko tilaa, ainakin ennen ollut hyvä hoito hevosille ja puitteille.

Päivämäärä:   23.6.25 21:47:48

Roosa Lappalaisen talli Jokelassa, kenttä huolletaan mahdollisuuksien mukaan läpi talven niin että siinä voi ihan normaalisti ratsastaa. Lämmin suositus myös hevosten tarkasta hoidosta

Lähettäjä: Kokemus 
Päivämäärä:   23.6.25 22:04:36

Belluksesta kokemusta enkä suosittelisi paikkaa edes pahimmalle vihamiehelleni. Tallinpitäjällä ei ole ammattipätevyyksiä hevosalalta eikä kummoista kokemusta ja sen kyllä huomaa ihan kaikessa. On myöskin tuuliviiri joka vainoaa entisiä asiakkaitaan.

Tiipii tallille lämmin suositus.

Päivämäärä:   23.6.25 23:03:59

Eikö Roosa Lappalaisen asiakkaat saa käyttää maneesia? Vai onko muuttanut pois rakelta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.6.25 23:07:24

Ilmeisesti rake ei enää vuokraa maneesia ulkopuolisille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.6.25 23:09:36

Tiipiillä on hyvä hoito ja asiallinen ja ammattimainen tallinpitäjä. Siisti talli, tarhat toki pienehköt, mutta on niitä pienempiäkin nähty. Ihan hyvä kenttä. Ainakin jossain vaiheessa Tiipiläiset saivat vuokrata Puolimatkan tallin maneesia, jonne on noin 10 minuutin kävelymatka hiekkatietä pitkin.

Lähettäjä: Hey 
Päivämäärä:   23.6.25 23:38:50

Kannattaa käydä tutustumassa suoraan paikan päällä. Kyllä se puhuessa selviää että mikä on harrastetalli ja mikä ei.

Maneesittomalla kannattaa kiinnittää huomiota kentän hoitoon. Hyvä vinkki on se, että jos tallinpitäjä itse ratsastaa tai jopa kisaa, on kenttä lähtökohtaisesti hyvin pidetty. Jos pitäjät ei ratsasta itse viikottain, ei kenttää hoideta kovin hyvin kun ei niillä ole itse käsitystä/tuntumaa mikä on hyvä pohja

Kovin monessa ei isoja tarhoja ole yksintarhaavalle, koska maa kallista. Ja onko tarhat mutaiset vai pysyykö kuivana.

Heinän laatu ensiarvoisen tärkeää. Onko ostoheinä laatutuottajalta vai harrastellaanko itse tai ostetaan sieltä täältä heinää. Pitkäikäiset heinäsuhteet laatutuottajalta ( useampi vuosi) kertoo onko tallinpitällä ymmärrystä heinän merkityksestä.

Sekä ne hevoset jotka paikan päällä.. onko ne lihavia/liian laihoja vaiko hyvännäköisiä hevosia, joilla karvat kiiltää. Hevoset kertoo paljon.

Itsekin moneen tallipaikkaan tutustuneena olen huomannut että näillä kriteereillä pärjää pitkälle. Vaikka tallinpitäjä muuta vakuuttaisi. Teot kertoo enemmän kuin pelkkä puhe.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.25 23:40:15

Rake ei vuokrannut viime talvena Roosan tallissa asuville maneesia, mutta jos aloittaja ei sitä tarvinnut niin siinä yksi. Kentän pohja ei ole kaksinen mutta sulana yrittävät talvisin sen pitää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.