Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita jotka ei tykkää kun tallilla muita?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.6.25 16:04:52

En tarkoita että siellä ei saisi olla ketään muuta, mutta tykkään olla tallilla enemmän silloin kun siellä ei juuri muita ole. Varsinkin kun täällä on tapana pitää "torikokouksia" eli kokoontua juomana kahvia tms. ja puhua kaikkea. Ja vielä kun oon porukan "uusi" (mun jälkeen ei oo tullut uusia). Tuntuu että porukkana on vaikea päästä mukaan, vaikka kaikki ystävällisiä on ja ei ole mitään ulkopuolelle jättämistä. Mutta kun puhuvat usein asioista ja ihmisistä mistä mulla ei mitään hajua.
Ja en oo mitenkään kauhee ekstrovertti niin ei tunnu kovin luontevalta vaan puhua niitä näitä muiden kanssa.
Muita jotka on tallilla mieluummin sillon kun se lähes tyhjillään? :D

Re: Muita jotka ei tykkää kun tallilla muita?

Päivämäärä:   22.6.25 16:08:50

En minäkään. Heppailu on aina ollut minulle sit rauhottumista, "omaan maailmaan menemistä" ja kaiken muun unohtamista.

Onneksi nykyään asutaan pienellä kotitallilla ainoina "asiakkaina" omistajan omien hevosten lisäksi niin saa aina olla yksin. :)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.6.25 17:37:18

En tykkää. Iso talli, joten välttelen aina kaikkein suosituimpia aikoja ja käyn hiljaisempaan aikaan. Kaikki ovat ihan mukavia ja tulen ihan hyvin juttuun kaikkien kanssa, mutta tallilla ollessani haluan rauhoittua ja keskittyä hevoseeni ja tehdä omia juttujani, en hölöttää koko ajan jonkun muun kanssa tai huomioida ja väistellä muita.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.6.25 17:45:59

Jep, mieluiten aina tyhjällä tallilla. Haluan olla ja 'keskustella' hevoseni kanssa, viettää aikaa hänen kanssaan. En hälisevien ihmisten.

Lähettäjä: hesn 
Päivämäärä:   22.6.25 17:53:23

Minäkin tykkään käydä rauhallisena aikana, kun juuri muita ei ole. Ei ole tungosta eikä tarvitse pelätä olevansa muiden tiellä. Jos käyn "ruuhka-aikana", valittaa aina joku kun olen käytävällä hevoseni kanssa tai haluan taluttaa hevoseni karsinaan tai karsinasta pois, muut ei siirry kun heidän on tärkeämpää olla hevosineen siinä keskellä käytävää, tai "No mä olin just tulossa siihen pesukarsinaan" tms. Minä en jää munimaan ja hautomaan hevostani hoitoaineella, mutta meidänkin tallilla on näitä, jotka varaavat pesupaikan vähintään tunniksi tai 1,5 h, kun haluavat spa-hoitaa heovstaan ja lillutella ties missä hoitoaineessa ja kiillokkeessa. Ja muut ei sitten pesupaikalle pääse. Ja minä en saa edes pikaisesti huuhtaista hikiä pois kun minun pitäisi ottaa vettä sankoon ja mennä ulos huuhtomaan hevoseni, vaikka muut saavat jäädä asumaan koko päiväksi pesupaikalle, vaikka jonkun pitäisi päästä huuhtomaan hevosensa haavaa...

En myöskään viitsi tunkea itseäni porukkaan väkisin, vaan jään helposti ulkopuolelle. Ehkä syynä on se, että hevoseni ovat helpot, mukavat ja osaavat, ja menevät minulla muiden mielestä hukkaan. Moni on tarjoutunut valmentautumaan ja kisaamaan hevosillani, jos minä maksan kulut, koska aikovat viedä hevosiani eteenpäin. Minä taas en tarvitse itseäni huonompien apua, joten olen kohteliaasti kieltäytynyt noista loistavista tarjouksista ja sanonut, että hevosillani ei tarvitse kisata. Tuollaisen myötä minua on sitten alettu sulkea ulos porukasta. Ja se on lisännyt haluani käydä tallilla kun siellä on hiljaista.

Lähettäjä: Hesnille 
Päivämäärä:   22.6.25 18:11:28

:))))
Ihana asenne, siis ilman sarkasmia aivan ihana asenne. Taidat olla ainut aikuinen tallilla? (Nauroin ääneen tuolle ”hevoseni menevät minulla hukkaan”)
Mikään ei olisi niin mukavaa kuin ottaa toisen toimivat hevoset ja lähteä päästämään, näkemättä ja ymmärtämättä mikä työ siellä taustalla on tehty tähän toimivuuteen.

Re: Muita jotka ei tykkää kun tallilla muita

Lähettäjä: chili 
Päivämäärä:   22.6.25 18:18:40

Täällä yksi. Yritän päästä ruuhka-aikojen ulkopuolella tallille aina kun voin. Ihan yksin ei meidän tallilla käytännössä koskaan pääse olemaan, koska iso talli ja siten myös paljon porukkaa, aina sattuu joku muu samaan aikaan. Tykkään kyllä ihmisistä ja meidän tallilla on vain kivoja tyyppejä, eli tallin porukassa ei ongelmia! Mutta tällä hetkellä olen sellaisessa minulle epämieluisassa työssä, jossa joudun kuluttamaan sosiaaliset akkuni ihan nollille hankalien ihmisten parissa joka päivä. Siksi nautin, jos saan tallilla ihan vaan keskittyä hevoseeni rauhassa. Erityisesti sen harvan kerran kun sattuu olemaan tyhjä maneesi käytössä, niin se on kuin taivaaseen pääsisi!

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   22.6.25 18:40:27

En tykkää myöskään hälinästä. Ihanaa puuhailla omien hevosten kanssa ihan rauhassa ilman muita. Se onkin syy sille miksi omat hevoset muuttaakin omaan kotitalliin. Oon kuullut tän päätöksen jälkeen kommentteja siitä, että eikö ole ikävää harrastaa yksin kun hevoset tulee kotiin. Itse vain odotan tätä innolla!

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   22.6.25 19:05:20

Täällä yksi. Tykkään ihmisistä, mutta työssä ja perheen kanssa saan sosiaaliset tarpeeni tyydytetyksi (ja joskus vähän ylikin). Pienehköllä, reilu 10 hevosen tallilla on kivoja ihmisiä ja tulen kaikkien kanssa hyvin juttuun, mutta parasta on olla hevosten kanssa yksin. Toinen hevosistani selvästi "pahoittaa mielensä", jos harjatessa tai puuhaillessa en keskity häneen vaan puhumiseen muiden kanssa. Toinen taas on selvästi levottomampi, jos tallissa on hälinää. Yksin touhutessa ollaan kaikki rennompia ja enemmän läsnä.

Päivämäärä:   22.6.25 20:36:56

Minä! Toki talleilla oli kivojakin ihmisiä, joita nyt kaipaan, mutta myös sellaisia energiasyöppöjä, joita ei ole yhtään ikävä. Nyt on hevoset omassa pihassa, ja ai autuus, mikä ihana rauha. Tosiaan niitä muutamia kivoja ihmisiä on ikävä, mutta näen heitä satunnaisesti siten että käyn joko heidän tallillaan tai he tulevat käymään mun luona. Isommilla talleilla pyrin käymään illasta, oli ihanaa kun maneesi tyhjeni ja sai yksin keskittyä omaan tekemiseensä ja hiljaisuudessa hoitaa hevosen, sammuttaa valot tallista ja lähteä rauhassa kotiin.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   22.6.25 20:40:57

Hevoset kotona, proplem solved. Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka käyvät tallilla hiljaiseen aikaan...

Lähettäjä: hesn 
Päivämäärä:   22.6.25 21:37:20

Hesnille:
En ole ainoa aikuinen. On meitä muitakin. Minä olen nelikymppinen, enkä ole edes nuorin tallillakävijä. Siellä on kaikenlaisia harrastajia poneista suokkeihin ja puokkeihin, mutta minun hevoseni hiertävät joitakin, kun en anna hevosiani heille ilmaiseksi käyttöön. Tai siis maksa heille siitä, että käyttävät hevosiani. Yleensä nuo hevosillani valmentautumaan ja kisaamaan tarjoutuneet ovat kyllä olleet alle kolmekymppisiä. Mutta ikänsä perustella ihan täysi-ikäisiä kuitenkin.

Olen ostanut nuo hevoseni 3- ja 4- vuotiaina, ja itse kouluttanut ne molemmat VaB- ja Re130 cm -tasolle. Mutta yllättävän monta omasta mielestään "Vahva HeA" (tuloksia joskus 10 v takaa HeB ratsastukouluhevosella) ja "Re90-110 cm" -tasoisia olisi tulossa viemään minun hevosiani eteenpäin. No joo. Haaveillahan aina saa ja kysyminen ei mitään maksa, mutta... :)

En siis ole enää kisannut hevosillani, ainoastaan harrastan laadukkaasti. Ja toki pilaan hevoseni, kun ovat "vain höntsäilykäytössä".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.