Lähettäjä: hesn
Päivämäärä: 22.6.25 17:53:23
Minäkin tykkään käydä rauhallisena aikana, kun juuri muita ei ole. Ei ole tungosta eikä tarvitse pelätä olevansa muiden tiellä. Jos käyn "ruuhka-aikana", valittaa aina joku kun olen käytävällä hevoseni kanssa tai haluan taluttaa hevoseni karsinaan tai karsinasta pois, muut ei siirry kun heidän on tärkeämpää olla hevosineen siinä keskellä käytävää, tai "No mä olin just tulossa siihen pesukarsinaan" tms. Minä en jää munimaan ja hautomaan hevostani hoitoaineella, mutta meidänkin tallilla on näitä, jotka varaavat pesupaikan vähintään tunniksi tai 1,5 h, kun haluavat spa-hoitaa heovstaan ja lillutella ties missä hoitoaineessa ja kiillokkeessa. Ja muut ei sitten pesupaikalle pääse. Ja minä en saa edes pikaisesti huuhtaista hikiä pois kun minun pitäisi ottaa vettä sankoon ja mennä ulos huuhtomaan hevoseni, vaikka muut saavat jäädä asumaan koko päiväksi pesupaikalle, vaikka jonkun pitäisi päästä huuhtomaan hevosensa haavaa...
En myöskään viitsi tunkea itseäni porukkaan väkisin, vaan jään helposti ulkopuolelle. Ehkä syynä on se, että hevoseni ovat helpot, mukavat ja osaavat, ja menevät minulla muiden mielestä hukkaan. Moni on tarjoutunut valmentautumaan ja kisaamaan hevosillani, jos minä maksan kulut, koska aikovat viedä hevosiani eteenpäin. Minä taas en tarvitse itseäni huonompien apua, joten olen kohteliaasti kieltäytynyt noista loistavista tarjouksista ja sanonut, että hevosillani ei tarvitse kisata. Tuollaisen myötä minua on sitten alettu sulkea ulos porukasta. Ja se on lisännyt haluani käydä tallilla kun siellä on hiljaista.
|